Blog

29.10.2019
E-biznes

Jak przygotować sklep do Black Friday na AtomStore?

Jak przygotować sklep do Black Friday na AtomStore?

Czy Czarny Piątek jest ważny dla Polaków? Okazuje się, że tak. Aż 49% z nas deklaruje zainteresowanie skorzystania z promocji z okazji Black Friday. Jak dobrze przygotować się do weekendu obniżek mając sklep na AtomStore? Zobacz naszą checklistę!

 

Black Friday i Cyber Monday to zachodni zwyczaj wyprzedażowego weekendu, który rozprzestrzenił się praktycznie na cały świat. Polacy również oczekują ciekawych promocji w dniach 29 listopada do 2 grudnia. Jeżeli nie chcesz rozczarować swoich klientów, a samemu nie pogrzebać szans na zysk, skorzystaj z naszej listy pomysłów i porad na Black Friday.

 

 

Zaplanuj promocje i oferty na Black Friday

Przygotuj promocje w sklepie internetowym możliwie wcześnie i daj znać o tym swoim klientom. Większość konsumentów planuje (i szuka) pomysłów na świąteczne prezenty już w październiku. Black Weekend uważają za doskonałą okazję do oszczędności. Dlatego warto powiedzieć im o swoich promocjach jak najwcześniej, aby to u Ciebie zrobili zakupy, a nie u konkurencji.

 

O Black Friday możesz informować w sekcjach banerowych w sklepie, dedykowanym landing page, na Facebooku oraz za pomocą e-mail marketingu. Płatną kampanię warto rozpocząć już trzy tygodnie przed Czarnym Piątkiem. To pozwoli odbiorcom zaplanować zakupy, a Tobie wyprzedzić konkurencję, która skrzynki mailowe klientów zasypie dzień lub dwa przed Black Friday :)

 

Poinformuj swoich klientów o Black Friday jako pierwszy! Skorzystaj z modułu Newsletter w AtomStore i wysyłaj piękne i spersonalizowane newslettery

 Zobacz tutorial

Stwórz banery, grafiki i copy do promocji wyprzedaży

Piękne grafiki potrafią przyciągnąć niejednego klienta. Warto postawić na wysokiej jakości banery na stronie sklepu oraz przyciągające copy. Stwórz nowy dedykowany hero image i wgraj go do sklepu internetowego.

 

 

W AtomStore rekomendowany wymiar dla banerów to 1920x800px. Wszystkie grafiki skalują się automatycznie, dlatego z wysokością baneru możesz poeksperymentować. W sekcji CMS → Banery dodaj nowy slider. W polu “Opis” możesz dodać tekst oraz dostosować go do swojego stylu. Okres wyświetlania się baneru w sklepie możesz ustawić co do minuty.

Przygotuj wyjątkowe promocje dla swoich klientów

Black Friday to wyjątkowa okazja, aby zaskoczyć swoich dotychczasowych klientów. Dzięki funkcjonalnościom AtomStore pomysłów na atrakcyjne obniżki Ci nie zabraknie!

 

Jak włączyć rabat na całą ofertę sklepu?

Możesz to zrobić na trzy sposoby: ręcznie za pomocą funkcji “Promocja”, kuponem rabatowym lub listą dynamiczną.

 

1) Ręcznie: przejdź do zakładki Katalog → Produkty, a następnie zaznacz wszystkie produkty, które chcesz dodać do promocji. Następnie w menu nad produktami w sekcji “Marketing” wybierz “Promocje / wyprzedaż”. Wybierz opcję “Obniż cenę podstawową” i określ czas trwania promocji. I już, gotowe!

 

Panel do ustawiania promocji w sklepie w systemie AtomStore

 

2) Kupon rabatowy: drugi sposób to wykorzystanie kuponu rabatowego, który obniży całą zawartość koszyka. Przejdź do Marketing → Kupony → Dodaj kupon. Wprowadź jego nazwę, wysokość rabatu, wybierz opcję “Uwzględnij wszystkie produkty w koszyku”. Następnie określ datę ważności kuponu.

 

Wybierz kategorie, których kupon ma dotyczyć - jeżeli mają być to wszystkie artykuły w sklepie wybierz opcję “Zaznacz wszystkie” i “Zastosuj także dla podkategorii zaznaczeń”. Wygeneruj jeden ogólny kod dla wszystkich klientów wybierając opcję ręcznie w sekcji “Wygeneruj kody kuponu”. Nie zapomnij o indywidualnych ustawieniach. Jeśli kod ma działać również przy produktach objętych już inną promocją czy nowości - możesz zaznaczyć to w ustawieniach indywidualnych kuponu.

 

 Jedna z funkcjonalności kuponów w systemie AtomStore

 

3) Lista dynamiczna: ostatni sposób to wykorzystanie listy dynamicznej i promocji automatycznych. Stwórz listę dynamiczną, która będzie obejmować wybrane kategorie, cały asortyment lub tylko nowości w sklepie, a następnie przejdź do Marketing → Promocje → Automatyczne. Wybierz listę dynamiczną stworzoną na Black Friday i okreś rabat na produkty. Zapisz i promocja jest już aktywna w sklepie!

 

 Sekcja promocji w sklepie online jednego z naszych Klientów - Car-SPA

 

Chcesz przyspieszyć swoją pracę w sklepie internetowym? Poznaj możliwości list dynamicznych!

 Sprawdź

Szybki landing page na Black Friday i Cyber Monday

Chciałbyś uruchomić stronę, która będzie informowała klientów o akcji Black Friday? Najlepiej nada się do tego landing page, czyli pojedyncza strona. W AtomStore stworzysz taką witrynę za pomocą kilku kliknięć. Potrzebujesz tylko pomysłu na komunikację oraz banerów promocyjnych.

 

Przejdź do Marketing → Landing page, aby stworzyć nową stronę. Wprowadź nazwę oraz alias (adres www) witryny. Zadbaj o to, aby był on łatwy i przyjazny dla wyszukiwarki. Następnie wprowadź treści, dodaj banery, a na końcu wybierz źródło wyświetlanych produktów. Wybierać możesz pomiędzy dynamiczną listą, plikiem XLS i dodawaniem produktów ręcznie.

 

 

Możesz dodawać banery, które będą prowadzić do kolejnych podstron z promocyjnymi produktami lub po prostu poinformować o kodzie rabatowym, który obniża wartość koszyka. Pomysłów na wykorzystanie landing page jest wiele, a każdy z nich możesz zrealizować w ramach platformy AtomStore.

Dodaj specjalny pop-up, nawet z produktami!

Szybka informacja o trwającym Black Weekend? Wykorzystaj pop up! Przejdź do Marketing → Automation → Widgety → Widgety własne → Dodaj. Okreś takie parametry, jak termin, częstotliwość oraz miejsce wyświetlania baneru. Następnie dodaj wybraną grafikę. Pop up możesz uatrakcyjnić, dodając do niego listę artykułów na promocji. Wybierz polecenie “Wstaw dynamiczną listę”, określ liczbę wyświetlanych produktów (rekomendujemy ilość 3-4), a następnie kliknij “Wstaw”. Pop up przetestuj w trybie incognito.

 

 

Przykłady pop up'ów, jakie można stworzyć w naszym systemie. Pierwszy to grafika, drugi to grafika z podłączoną listą dynamiczną

 

Również pop up możesz ustawić, aby wyświetlał się w określonym przedziale czasowym co do minuty. Po zakończeniu Black Weekend, widget wyłączy się automatycznie.

Nowa etykieta "Black Friday"

Przygotowujesz ofertę na Czarny Piątek i nie chcesz oferować zniżki na cały asortyment, tylko na wybrane produkty? Wykorzystaj etykiety. Domyślnie w AtomStore możesz korzystać z trzech label'ów oznaczających promocję, nowość i bestseller. Nasz zespół realizuje dodatkowe zlecenia m.in. w zakresie oprogramowania nowych etykiet jak np. Black Friday. W tym celu skontaktuj się z nami przez BOK. 

 

Nowe etykiety na specjalne okazje? U nas to możliwe! Uwaga, usługa jest dodatkowo płatna

Drugi produkt 50% taniej!

Chcesz uruchomić promocję na drugi produkt? Nic trudnego! Wystarczy, że przejdziesz do sekcji Marketing → Kupony → Dodaj kupon, a następnie określisz parametry kuponu. Jeżeli chcesz stworzyć kupon rabatowy na drugi produkt w koszyku, wybierz “% wartości koszyka”, a następnie “Uwzględnij X najtańszych produktów”, przy czym X oznacza liczbę. Następnie określ okres ważności kuponu. Pamiętaj, aby wpisać odpowiednią liczbę w rubryce “Minimalna ilość produktów w koszyku”. W tym przypadku będzie to 2. Następnie wybierz kategorie objęte kuponem oraz sposób generowania kuponów. Jeżeli chcesz o nim informować na stronie internetowej, zalecamy dodać ręcznie jeden łatwy kod, który klienci sami wpiszą na stronie www. Pamiętaj o konieczności zmian w sekcji “Ustawienia indywidualne”.

 

Jak włączyć promocję “2+1 gratis”? Jak uruchomić przecenę na wybraną kolekcję czy producenta? 

 Dowiedz się

 

Wykorzystaj możliwości jednego z najbardziej rozbudowanych systemów dla sklepów internetowych w dniu najwyższej sprzedaży i zobacz ile możesz zarobić!

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab