Blog

Integracja AtomStore z InPost Szybkie Zwroty paczkomatem

Integracja AtomStore z InPost Szybkie Zwroty paczkomatem

Od teraz możesz włączyć w swoim sklepie internetowym na AtomStore wygodne zwroty zamówień za pośrednictwem paczkomatów. Zobacz, jak działa ta integracja InPost Szybkie Zwroty, jak aktywować ją w panelu platformy.

 

InPost Szybkie Zwroty to nowa funkcja, która umożliwia łatwe i wygodne zwroty z użyciem paczkomatów w sklepie na platformie AtomStore. To usługa InPostu, dzięki której zwrócisz zakupiony towar do sklepu przy wykorzystaniu jednego z ponad 16 000 paczkomatów zlokalizowanych w całej Polsce. Pozwala na oszczędność czasu oraz pieniędzy, a także odesłanie paczki w dowolnym momencie z niemal każdego miejsca w naszym kraju. Dla klientów strategia zwrotów z sklepie internetowym to obecnie jeden z ważniejszych elementów przy podejmowaniu decyzji o zakupie i wyborze sprzedającego. Warto się więc odpowiednio przygotować.

Przy dynamicznym wzroście zakupów online już 40% kupujących oczekuje wygodnej opcji zwrotu towaru, a aż 64% najchętniej robiłaby to za pośrednictwem Paczkomatów InPost. To potwierdza, że łatwe zwroty towarów kupionych on-line to jeden z najbardziej motywujących czynników do zakupów – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Jakie korzyści odniesie Twój sklep z wykorzystania przesyłek zwrotnych z Szybkie Zwroty InPost?

  • Oszczędność czasu przeznaczanego na procedury związane ze zwrotami, bardzo szybki i łatwy proces.
  • Brak konieczności drukowania formularzy zwrotu, etykiet i innych dokumentów - klient otrzymuje kod, który następnie podaje w paczkomacie.
  • Zadowolenie Twoich klientów związane z ofertą dostosowaną do ich preferencji m.in. stała dostępność usługi 24/7.
  • Proces zwrotów ograniczony do minimum dzięki automatyzacji.
  • Koszty zredukowane do minimum dzięki standaryzacji procesu.
  • Łatwa do wykonania konfiguracja po stronie panelu umożliwiająca korzystanie z szybkich zwrotów InPost.
  • Możliwość bezpośredniego generowania kodu do paczkomatu z swojej witryny e-commerce z wykorzystaniem systemu RMA od AtomStore

Jak stworzyć konto partnera po stronie InPost?

Przejdź do strony https://szybkiezwroty.pl/pl i kliknij Zostań partnerem. Wypełnij formularz rejestracyjny wraz ze zgodami. Po uzupełnieniu danych kliknij przycisk Zostań partnerem i gotowe.

 

Jak działają Szybkie Zworty w praktyce?

Proces zwrotu przesyłki z usługą Szybkie Zwroty jest bardzo prosty i może zostać wdrożony na dwa różne sposoby:

 

  1. na stronie SzybkieZwroty.pl - w wyszukiwarce klient znajduje sklep, a następnie wskazuje gabaryt paczki oraz wypełnia podstawowy formularz zwrotu z numerem zamówienia ze sklepu internetowego. Klient otrzymuje wiadomość SMS/e-mail z kodem zwrotu oraz terminem ważności. Informacje o zgłoszeniach nie trafiają do panelu sklepu.
  2. w Twoim sklepie internetowym poprzez formularz zwrotu - aktywując system RMA od AtomStore możesz włączyć elektroniczne zwroty, które są zintegrowane m.in. z usługą InPost. Klient wypełnia prosty formularz zwrotu lub reklamacji, a po następnie po jego zatwierdzeniu otrzymuje SMS-a z kodem zwrotu oraz terminem ważności. Wszystkie informacje na temat zgłoszenia są rejestrowane i obsługiwane w systemie AtomStore.

 

Konfiguracja InPost Szybkie Zwroty w panelu AtomStore

Ważne! Aby móc obsługiwać zgłoszenia zwrotów i reklamacji w sklepie internetowym, konieczna jest aktywacja systemu RMA od AtomStore. Dowiedz się więcej na temat podstawowych możliwości i ustawień modułu RMA lub sprawdź cennik dla sklepów B2C oraz platform sprzedażowych B2B.

 

1. Przejdź do Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Kurierzy → InPost Szybkie Zwroty. Kliknij “Dostępny”, a następnie ”Włącz”. Jeżeli nie widzisz integracji, skontaktuj się z naszym BOK w celu jej aktywacji.

 

2. Skonfiguruj ustawienia takie jak:

  • Tryb testowy - ustawienie powoduje, że możesz testować moduł poprzez dokonywanie płatności bez konsekwencji, ponieważ nie będą one w rzeczywistości nigdzie rozliczane. Jeżeli klikniesz opcję “Nie” wszystkie operacje będą mieć miejsce w rzeczywistości;
  • Login - otrzymany od InPost;
  • Hasło - otrzymany od InPost;
  • Domyślny gabaryt - jaki gabaryt paczki ma być ustawiony jako domyślny dla Twoich zwrotów;
  • Statusy reklamacji umożliwiające zwrot - określenie, po nadaniu jakiego statusu klient będzie mógł dokonać zwrotu, czyli otrzymać kod zwrotu do paczkomatu. Ma to zastosowanie m.in. w przypadku reklamacji, która dopiero po rozpatrzeniu zostaje uznana i klient otrzymuje kod do paczkomatu. W przypadku zwrotu możesz przypisać tu ten sam status co w Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Moduł B2B → Reklamacje → Statusy reklamacji.

 

Konfiguracja integracji AtomStore z InPost Szybkie Zwroty

 

Statusy reklamacji pozwalają opisywać etap procesowania każdego zgłoszenia (zwrot, reklamacja czy wymiana). Pozwalają zautomatyzować cały proces obsługi m.in. automatycznie informować klienta o zmianie statusu i co on dla niego oznacza lub jakie kolejne kroki ma podjąć. Statusy mogą też automatycznie zmieniać statusy zamówień, dla których zwrot jest dokonywany. Dzięki temu ilość magazynowa produktu oraz statystyki sprzedaży w Twoim sklepie będą się zgadzać.

3. Zapisz dane.

 

Nie zapomnij wyjaśnić klientom, na czym polega usługa InPost szybkie zwroty. Pomoże to im zrozumieć i docenić nowe możliwości oraz skorzystać z taniej i wygodnej formy zwrotu. Tobie z kolei pomoże utrzymać lojalnych klientów przy kolejnych zakupach. Dodatkowe materiały InPost na ten temat znajdziesz pod adresem: https://szybkiezwroty.pl/pl. Jeśli potrzebujesz więcej informacji na ten temat skorzystaj z naszej Bazy Wiedzy.

 

Aby dowiedzieć się więcej o obsłudze modułu RMA skorzystaj z naszych artykułów #HowTo. Dowiesz się z nich:

  • jak włączyć i poprawnie uruchomić moduł zwrotów i reklamacji na platformie AtomStore (część 1)
  • czym są rodzaje i typy reklamacji oraz pola własne (część 2),
  • jak obsługiwać reklamacje w panelu sklepu (część 3).

 

Możesz też obejrzeć nasz webinar o module RMA i wybrać swoją ulubioną formę. :)


Autor: Gabriela Gil

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska