Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

24.11.2020
Funkcje

Jak włączyć promocję na Dzień Darmowej Dostawy w AtomStore?

Jak włączyć promocję na Dzień Darmowej Dostawy w AtomStore?

Po Black Weekend Dzień Darmowej Dostawy to kolejny ukłon w stronę e-konsumentów tuż przed świętami. Akcja zawsze cieszy się dużą popularnością, dlatego warto w niej uczestniczyć. Zobacz, jak włączyć darmową dostawę w swoim sklepie na platformie AtomStore w ten dzień.

 

W systemie AtomStore istnieją aż cztery sposoby, które pozwolą Ci włączyć bezpłatną dostawę. To, którą wybierzesz, zależy od Twojej strategii sprzedażowej oraz marketingowej. Przeczytaj nasz krótki poradnik przygotowany specjalnie z okazji Dnia Darmowej Dostawy i przygotuj się do akcji bezproblemowo. 

 

Darmowa dostawa w module Akcje promocyjne

Najwygodniej promocję na darmową dostawę jest ustawić w nowym module Akcje promocyjne – scentralizowanym narzędziu do zarządzania wszystkimi promocjam i określania między nimi zależności. Taka akcja może łączyć się z innymi aktywnymi promocjami w sklepie lub nie – wszystko zależy od Ciebie.

 

1. Po aktywowaniu Akcji promocyjnych w sklepie, przejdź do zakładki Marketing i promocje → Akcje promocyjne → Dodaj nową. W zakładce Informacje ogólne wskaż termin ważności promocji w zakresie od – do.

 

 

2. Następnie przejdź do zakładki Korzyści i z rozwijanej listy wybierz typ promocji Darmowa dostawa. Zaznacz, od jakiej kwoty ma przysługwiać bezpłatna wysyłka w tym dniu. Dodatkowo, możesz określić, która opcja dostawy ma być darmowa (np. tylko Paczkomaty). Dodawanie prawie zakończone! 

 

 

3. Jeżeli chcesz, możesz określić dodatkowe warunki promocji, które należy spełnić, aby została automatycznie aktywowana w koszyku podczas zamówienia. W tym celu przejdź do zakładki Warunki i wybierz je z listy. Możesz ograniczyć darmową dostawę:

  • tylko dla zamówień z Polski (wybierz warunek: kraj dostawy. Uwaga! Kraje oraz cennik dostawy dla przesyłek zagranicznychm możesz zdefiniować w Ustawienia → Kraje oraz Sprzedaż →  Formy dostawy → Kraje),
  • dla zamówień złożonych w konkretnej walucie (wybierz warunek: waluta),
  • do minimalnej liczby produktów w koszyku (wybierz warunek: Min. liczba różnych produktów oraz określ wartość tej liczby),
  • do formy płatności, np. wykluczyć ją dla płatności za pobraniem (wybierz warunek: forma płatności).

 

 

Chcesz, aby promocja na darmową dostawę nie łączyła się z innymi promocjami w sklepie? Przejdź do zakładki Inne akcje i odznacz wszystkie typy promocji, z którymi ma się nie łączyć. Na filmie poniżej pokazujemy również, jak połączyć bezpłatną dostawę z inną akcją, aby dać klientowi jeszcze większą korzyść. 

 

 

Zasuksrybuj nasz kanał na YouTube

 

Dodaj indywidualne treści w zakładce Treści, aby klienci dokładnie wiedzieli, z jakiej promocji korzystają. Tekst w Kryteriach niespełnionych wyświetli się na karcie produktu, a komunikat z Kryteriów spełnionych – w koszyku.

 

 

Kupon na bezpłatną dostawę w DDD

Jeżeli nie korzystasz z modułu Akcje promocyjne, najprostszym i najbardziej intuicyjnym sposobem na włączenie swojego sklepu do akcji DDD będzie uruchomienie kuponu na dostawę za 0 zł w następujący sposób.

 

1. Przejdź do modułu Marketing i Promocja → Kupony, a następnie wybierz „Dodaj kupon”.

 

2. Dodaj nazwę kuponu. W zakładce Korzyść wybierz typ promocji „Darmowa dostawa” oraz zaznacz, jakich opcji dostawy ma dotyczyć kupon.

 

Zalecamy zaznaczyć wszystkie opcje dostawy, jakie masz w swoim sklepie, aby akcja była korzystna dla Twoich klientów.

 

3. W kolejnej zakładce Kryteria wybierz datę obowiązywania kuponu. Możesz dodatkowo określić minmalną wartość zamówienia czy liczbę produktów w koszyku.

 

 

4. Następnie w zakładce Produkty wybierz kategorie, które objęte są kuponem. Aby przyspieszyć proces zastosuj funkcję „Zaznacz wszystkie” oraz „Zastosuj także do podkategorii zaznaczeń”. Zapisz kupon.

 

5. W sekcji „Wygeneruj kody kuponu” możesz zastosowanie dwie strategie:

  • wygenerować kody automatycznie, a następnie wysłać je do swoich subskrybentów newslettera. Każdy z nich otrzyma indywidualny kod, który będzie mógł wykorzystać na etapie koszyka;
  • wygenerować kod ręcznie o stałej nazwie np. „darmowa-dostawa”, a następnie informacje o nim umieścić na banerze w sklepie, na karcie produktu w widgetach produktowych, w newsletterze, w social media i wszystkich innych kanałach, którymi dysponujesz.

6. Sekcji „Indywidualne ustawienia” warto poświęcić chwilę czasu, aby kupon na darmową dostawę nie kolidował z globalnymi ustawieniami kuponów. Sprawdzisz je, klikając w „Konfiguracja”. Jeżeli chcesz zmienić ustawienia tylko dla tego kuponu, wybierz „Indywidualne” , a następnie „Tak/Nie”.

 

7. Zapisz kupon.

 

Darmowa dostawa w wybranym dniu naliczana w koszyku

Ten sposób wymaga trochę więcej pracy, jednak nie będziesz musiał martwić się informowaniem swoich klientów o bezpłatnej przesyłce. Co należy zrobić?

 

1. Przejdź do modułu Sprzedaż → Formy dostawy. Następnie wybierz formę dostawy (np. Kurier) i kliknij „Edytuj”.

 

 

2. Przejdź do sekcji „Darmowa od…”. W rubryce “Kwota” podaj liczbę 0 (zero), aby włączyć bezpłatną dostawę kurierem. Następnie wybierz daty obowiązywania promocji. Nie zapomnij przesunąć suwaków z czasem na sam koniec, aby uzyskać 23:59:59. Dzięki temu promocja będzie trwała pełny dzień.

 

3. Po zakończeniu daty obowiązywania darmowej dostawy, opcja wyłączy się sama.

 

4. Zapisz ustawienie.

 

Przejdź kroki od 1-4 dla każdego rodzaju dostawy, jaki oferujesz w swoim sklepie. 

 

PROTIP: Dodaj baner na stronie głównej sklepu, który wypromuje ten specjalny dzień.

 Jak dodać baner?

 

Darmowa dostawa tylko dla wybranych kategorii lub produktów

Być może nie chcesz udostępniać bezpłatnej wysyłki dla wszystkich swoich produktów, tylko dla części asortymentu. W AtomStore bez problemu poradzimy sobie z tym wyzwaniem!

 

Włączenie wybranych kategorii do promocji

1. Przejdź do modułu Katalog → Kategorie, a następnie wybierz interesującą cię kategorię.

 

2. Przejdź na sam koniec ustawień kategorii do sekcji „Formy dostawy”. Aby włączyć promocję 0 zł za przesyłkę, przy formie dostawy (np. Kurier) wybierz opcję „Koszt indywidualny”, a następnie wprowadź liczbę np. 0 (zero).

 

3. Powtórz tę czynność dla każdej wybranej przez Ciebie opcji dostawy. Następnie zaznacz opcję „Zastosuj zmiany w opcjach dostawy we wszystkich podkategoriach”.

 

 

4. Zapisz nowe ustawienie.

 

Włączenie wybranych produktów do promocji

1. Jeżeli chcesz do DDD włączyć tylko wybrane produkty, przejdź do modułu Katalog → Produkty i wybierz artykuły, które chcesz objąć bezpłatną wysyłką. Następnie wybierz z menu górnego ikonę samochodu z zakładki Ceny i koszty.

 

 

2. W okienku „Indywidualne koszty dostawy" zaznacz „Koszt indywidualny”. Wartość podaj w liczbie np. 0.

 

 

3. Zapisz nowe ustawienie.

 

W obu przypadkach należy pamiętać, aby ręcznie wyłączyć ustawienia indywidualnego kosztu ręcznie.  Informacja o darmowej wysyłce będzie wyświetlać się na etapie koszyka, jak na poniższym przykładzie.

 

 

Wykorzystaj widgety produktowe na Dzień Darmowej Dostawy

To idealny dzień, aby zobaczyć naszą systemową nowość w akcji. Jeżeli czytał_ś o naszych widgetach produktowych, na pewno wiesz, że możesz wykorzystać je także do promowania darmowej wysyłki. Warto umieścić w nich kod na darmową wysyłkę.

 

 

Jak włączyć widgety produktowe?

Funkcja jest dostępna w module Marketing Automation Extended. To moduł, w którym możesz zautomatyzować swoje działania marketingowe. W wersji Extended możesz prowadzić komunikację wielokanałową za pomocą SMS-ów, e-mail i webpush. Moduł Marketing Automation Extended jest dodatkowo płatny – zobacz Cennik modułu.

 

Wszystkie sposoby na uruchomienie darmowej dostawy, w szczegóności moduł Akcje promocyjne oraz widgety produktowe możesz przetestować na naszym sklepie demo.

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab