Blog

05.12.2019
E-biznes

Jak włączyć promocję na Dzień Darmowej Dostawy w AtomStore?

Jak włączyć promocję na Dzień Darmowej Dostawy w AtomStore?

Po Black Weekend, Dzień Darmowej Dostawy to kolejny ukłon w stronę e-konsumentów tuż przed świętami. Akcja 10 grudnia zawsze cieszy się dużą popularnością, dlatego warto w niej uczestniczyć. Zobacz, jak włączyć darmową dostawę w swoim sklepie na platformie AtomStore na ten dzień.

 

W systemie AtomStore istnieją aż trzy sposoby, które pozwolą Ci włączyć bezpłatną dostawę dla zamówień 10 grudnia 2019 roku. To, którą wybierzesz zależy od Twojej strategii sprzedażowej oraz marketingowej. Przeczytaj nasz krótki poradnik przygotowany specjalnie z okazji Dnia Darmowej Dostawy i przygotuj się do akcji bezproblemowo. 

 

Kupon na darmową dostawę w DDD

Najprostszy i najbardziej intuicyjny sposób na włączenie swojego sklepu do akcji DDD. Kupon na dostawę za 0 zł uruchamiamy w następujący sposób:

1) Przejdź do modułu Marketing i Promocja → Kupony, a następnie wybierz “Dodaj kupon”.

 

2) Dodaj nazwę kuponu. Następnie wybierz sklep, którego dotyczy kupon (jeżeli działasz w multistore). Jako przedmiot kuponu wybierz opcję “Darmowa dostawa” oraz zaznacz jakich opcji dostawy ma dotyczyć kupon.

 

Zalecamy zaznaczyć wszystkie opcje dostawy, jakie posiadasz w swoim sklepie, aby akcja była korzystna dla Twoich klientów.

 

3) Wybierz datę obowiązywania kupony. W tym roku DDD przypada na 10 grudnia, czyli równo 14 dni przed świętami.

 

4) Następnie wybierz kategorie, które objęte są kuponem. Aby przyspieszyć proces zastosuj funkcję “Zaznacz wszystkie” oraz “Zastosuj także do podkategorii zaznaczeń”.

 

5) W sekcji “Wygeneruj kody kuponu” możesz zastosowanie dwie strategie:

 

  • wygenerować kody automatycznie, a następnie wysłać je do swoich subskrybentów newslettera - każdy z nich otrzyma indywidualny kod, który będzie mógł wykorzystać na etapie koszyka;
  • wygenerować kod ręcznie o stałej nazwie np. “DDD2019”, a następnie informacje o nim umieścić na banerze w sklepie, na karcie produktu w widgetach produktowych (dowiedz się więcej), w newsletterze, w SMS, w social media i wszystkich innych kanałach, którymi dysponujesz.

 

6) Sekcji “Indywidualne ustawienia” warto poświęcić chwilę czasu, aby kupon na darmową dostawę nie kolidował z globalnymi ustawieniami kuponów. Sprawdzisz je klikając w “Konfiguracja”. Jeżeli chcesz zmienić ustawienia tylko dla tego kuponu, wybierz “Indywidualne” , a następnie “Tak/Nie”.

 

7) Zapisz kupon.

 

 

Dodawanie nowego kuponu w systemie AtomStore.

 

Automatyczna darmowa dostawa w wybranym dniu

Ten sposób wymaga trochę więcej pracy, jednak w żaden sposób nie będziesz musiał martwić się informowaniem swoich klientów o bezpłatnej przesyłce. Co należy zrobić?

 

1) Przejdź do modułu Sprzedaż → Formy dostawy. Następnie wybierz formę dostawy (np. Kurier) i kliknij “Edytuj”.

 

2) Przejdź do sekcji “Darmowa od…”. W rubryce “Kwota” podaj liczbę 0 (zero), aby włączyć bezpłatną dostawę kurierem. Następnie wybierz daty obowiązywania promocji. W tym przypadku będzie to 10.12.2019, 00:00:00. Przy ustawianiu daty zakończenia akcji wybierz również 10.12.2019, jednak nie zapomnij przesunąć suwaków z czasem na sam koniec, aby uzyskać 23:59:59. Dzięki temu promocja będzie trwała pełny dzień.

 

3) Po zakończeniu daty obowiązywania darmowej dostawy, opcja wyłączy się sama.

 

4) Zapisz ustawienie.

 

 

Panel edycji Form dostawy w systemie AtomStore.

 

Przejdź kroki od 1-4 dla każdego rodzaju dostawy, jaki oferujesz w swoim sklepie. 

 

Zalecamy dodać baner na stronie głównej sklepu, który wypromuje ten specjalny dzień.

 Jak dodać baner?

Darmowa dostawa tylko dla wybranych kategorii lub produktów

Być może nie chcesz udostępniać bezpłatnej wysyłki dla wszystkich swoich produktów, tylko dla części asortymentu. W AtomStore bez problemu poradzimy sobie z tym wyzwaniem!

 

Włączenie wybranych kategorii do promocji

 

1) Przejdź do modułu Katalog → Kategorie, a następnie wybierz interesującą cię kategorię.

 

2) Przejdź na sam koniec ustawień kategorii do sekcji “Formy dostawy”. Aby włączyć promocję 0 zł za przesyłkę, przy formie dostawy (np. Kurier) wybierz opcję “Koszt indywidualny”, a następnie wprowadź liczbę np. 0 (zero)

 

3) Powtórz tę czynność dla każdej wybranej przez Ciebie opcji dostawy. Następnie zaznacz opcję “Zastosuj zmiany w opcjach dostawy we wszystkich podkategoriach”.

 

4) Zapisz nowe ustawienie.

 

 

Włączenie wybranych produktów do promocji

Jeżeli chcesz do DDD włączyć tylko wybrane produkty, przejdź do modułu Katalog → Produkty i wybierz artykuły, które chcesz objąć bezpłatną wysyłką. Następnie wybierz z menu górnego ikonę samochodu z zakładki “Ceny i koszty”.

 

 

W okienku "Indywidualne koszty dostawy" zaznacz “Koszt indywidualny”. Wartość podaj w liczbie np. 0. Zapisz nowe ustawienie.

 

 

W obu przypadkach należy pamiętać, aby ręcznie wyłączyć ustawienia indywidualnego kosztu ręcznie.  Informacja o darmowej wysyłce będzie wyświetlać się na etapie koszyka, jak na poniższym przykładzie:


Wykorzystaj widgety produktowe na Dzień Darmowej Dostawy!

10 grudnia to idealny dzień, aby zobaczyć naszą systemową nowość w akcji. Jeżeli czytałeś o naszych widgetach produktowych, na pewno wiesz, że możesz wykorzystać je także do promowania darmowej wysyłki. Możesz też umieścić w nich kod na darmową wysyłkę.

 

 

Jak włączyć widgety produktowe?

Nowa funkcja jest dostępna w module Marketing Automation Extended. To moduł, w którym możesz zautomatyzować swoje działania marketingowe. W wersji Extended możesz prowadzić komunikację wielokanałową za pomocą SMS-ów, e-mail i webpush. Moduł Marketing Automation Extended jest dodatkowo płatny (zobacz Cennik modułu).

 

Zapraszamy do testowania widgetów produktowych na naszym sklepie demo. Dla obecnych klientów przygotowaliśmy możliwość testowania modułu Marketing Automation Extended w swoim sklepie. W tej sprawie prosimy o kontakt z BOK.

 

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab