Blog

Nowe zarządzanie subskrybentami w sklepie internetowym

Nowe zarządzanie subskrybentami w sklepie internetowym

Wraz z rozwojem funkcji związanych z marketing automation oraz newsletterem w AtomStore, gruntownie przebudowaliśmy zarządzanie subskrybentami. Od teraz będzie ono wygodne, przejrzyste oraz o wiele bardziej funkcjonalne. Sprawdź, co się zmieniło.

 

W zakładce Newsletter → Subskrybenci wprowadziliśmy modyfikacje, które mają usprawnić korzystanie z mechanizmu newsletterów - zarówno mailingów, jak i SMS-ów.

 

Jak zbudować bazę subskrybentów w AtomStore?

 

Na początek… słowniczek :)

Korzystając z wbudowanych modułów Marketing Automation czy Newsletter ważne jest wprowadzenie terminologii, która wyjaśni na jakich warunkach konsumenci mogą otrzymać wiadomość poszczególnymi kanałami w AtomStore.

 

Dokładny słownik pojęć związanych z marketingiem znajduje się pod tym linkiem. W tym przypadku warto zwrócić na różnice pomiędzy subskrybentem a klientem.

 

Nowe filtry subskrybentów

Usprawniliśmy filtrowanie subskrybentów. Przede wszystkim wprowadziliśmy podział na listy odbiorców newsletterów e-mail oraz SMS. Teraz możesz wygodnie pracować na wybranych listach nie tylko z podziałem na cele, ale również kanały.

 

 

Kolejna zmiana to uwzględnianie w filtrze “Sklep” odbiorców powiadomień push. Pojawił się również nowy filtr “Klienci bez zgody”, który pozwala wyszukać klientów sklepu, którzy nie udzielili zgody na otrzymywanie newslettera. Aby ich zobaczyć wybierz opcję “TAK”. Osoby, które są zrobiły zakupy w sklepie lub mają konto klienta, a nie wyraziły zgody na otrzymywanie informacji marketingowych zostaną wyświetlone na szaro.

 

Nowe opcje grupowe

W opcjach grupowych pojawiła się nowa funkcja “Wyślij kupon (e-mail)”. Po wybraniu subskrybentów z listy możesz wysłać bezpośrednio do nich utworzony wcześniej kupon rabatowy lub na darmową dostawę.

 

 

Po kliknięciu opcji “Wyślij kupon (e-mail)” pojawi się okno, w którym możesz wybrać dowolny kupon, a następnie kliknij “Wyślij”. Treść oraz wygląd takiej wiadomości e-mail możesz zmienić w zakładce Ustawienia → Maile systemowe - PL, a w rozwijanej liście wybierz wiadomość “Wysłanie kodu rabatowego klientowi”.

 

 

Nowe kolumny i informacje

W tabeli prezentującej wszystkich subskrybentów w Twoim sklepie pojawiły się nowe kolumny, które pozwolą Ci efektywniej zarządzać wysyłką newsletterów. W kolumnie “Wysłane kupony” wyświetlone są wszystkie kupony i kody kuponów, jakie zostały wysłane do klienta. W kolumnie “Sklep” wyświetlone są informacje, w jakim sklepie klient dokonał zapisu do newslettera lub webpush. Ma to znaczenie w przypadku firm, które korzystają z multistore.

 

 

W kolumnach “Status” prezentujemy potwierdzenie subskrypcji w danym kanale: e-mail, SMS oraz webpush. Po zapisie do newslettera klient otrzymuje wiadomość z linkiem, po kliknięciu którego potwierdza, że zapisał się do wybranej listy. Stosujemy metodą Double Opt-in, ponieważ jest ona najpewniejszym modelem do zbierania danych.

 

Jeżeli klient nie potwierdził zapisu na mailing, możesz mu wysłać link do potwierdzenia zgody ponownie w kolumnie “Opcje”.

 

 

Dodaliśmy również możliwość sprawdzenia “Daty zapisu” do newslettera, abyś mógł sprawdzać przyrost bazy subskrybentów w czasie oraz informację czy subskrybent jest również klientem sklepu (kolumna “Klient”).

 

Statystyki dotyczące subskrybentów sprawdzisz również w zakładce Statystyki → Newsletter → Subskrybenci

Nowy widok subskrybentów pomoże Ci lepiej zarządzać grupami i listami swoich odbiorców, a także korzystać z modułu Marketing Automation. Sprawdź zmiany w swoim panelu zarządzania.

 

Jak wysłać newsletter w AtomStore?

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska