Blog

09.10.2019
Funkcje

Stwórz automatyczne personalizowane promocje w systemie B2B

Stwórz automatyczne personalizowane promocje w systemie B2B

Prowadząc biznes B2B, możesz oferować swoim klientom nie tylko indywidualne cennik, ale również indywidualne promocje ograniczone czasowo.  Zobacz, na czym polega rozszerzona opcja targetowania automatycznego promocji dla klientów w B2B.

 

W rozwiązaniu od AtomStore nie musisz włączać promocji dla wszystkich użytkowników – możesz wybierać, do kogo chcesz ją skierować. Do wyboru masz aż trzy możliwości:

  • klient indywidualny (z imienia i nazwiska),
  • grupa klientów,
  • segment klientów.

 

Zalogowani kontrahenci lub osoby przypisane do danej grupy klientów otrzymają specjalną ofertę na wybrane produkty – bez telefonów, katalogów czy e-maili. O korzyściach i mechanice tworzenia tego typu promocji w systemie B2B pisaliśmy już na naszym blogu. Promocje automatyczne w systemie AtomStore opierają się na dynamicznej liście. Daje ona możliwość o wiele więcej ciekawszych kombinacji.

 

Czym różni się lista dynamiczna od listy produktów? Produkty umieszczone w liście dynamicznej mogą być dowolne. Nie są one określone żadną kategorią. Mogą być natomiast zależne od ceny, dostępności i statusu. Gdy cena produktu zmieni się, produkt automatycznie wypadnie z listy lub wprost przeciwnie – nowo dodany artykuł do sklepu spełniający kryteria dynamicznej listy trafi na nią.

 

Jak wykorzystać promocje automatyczne w B2B?

Mając wiedzę, czym są listy dynamiczne, możemy określić ich przydatność. Oto trzy pomysły na wykorzystanie listy dynamicznej i personalizowanych promocji w bieznesie B2B:

  • produkty komplementarne,
  • niesprzedające się warianty,
  • lista preorder.

 

1. Produkty komplementarne

Opierając się na historii zakupów klienta, możemy stworzyć listę dynamiczną zawierającą produkty komplementarne, a następnie dodać ją na stronę głównę sklepu. Tuż po zalogowaniu się do systemu kontrahent zobaczy feed z promocyjnymi artykułami.

 

2. Niesprzedające się warianty

Masz warianty produktów, które nie sprzedają się zbyt dobrze? Możesz wygenerować listę dynamiczną, która będzie obejmowała tylko wybrane atrybuty (np. kolor), objąć je promocją i skierować je do szerszego segmentu klientów.

 

3. Lista preorder

Kolejnym pomysłem jest stworzenie specjalnej listy z możliwością złożenia zamówienia preorder ze wyjątkową ofertą cenową. Wygeneruj listę dynamiczną z statusem dostępności „Preorder” i skieruj promocję do najbardziej lojalnej grupy klientów. Możesz stworzyć dedykowaną podstronę (landing page) tej akcji i tam kierować swoich klientów. Personalizowane promocje w B2B to wyjątkowa funkcja, która pozwala bardzo szybko stworzyć specjalne oferty czasowe zarówno dla szerokich, jak i bardzo wąskich grup klientów. Możliwość połączenia ich z dynamicznymi listami jeszcze zwiększa ich funkcjonalność i sprawia, że są jeszcze bardziej elastyczne.

 

Jak stworzyć automatyczną promocję do wybranych osób lub grup klientów?

1. Dodawanie promocji automatycznej należy rozpocząć od stworzenia listy dynamicznej. Przejdź do Katalog → Dynamiczne listy, a następnie kliknij „Dodaj nową listę”.

 

2. Gdy lista jest już gotowa, zapisz ją i przejdź do modułu Marketing → Promocje → Automatyczne, aby utworzyć automatyczną promocję. Po prawej stronie znajduje się otwarty formularz do tworzenia ofert.

 

 

3. Wybierz dynamiczną listę, na którą ma zostać nałożona promocja. Maksymalna ilość promocji oznacza, ile produktów z dynamicznej listy ma obejmować promocja. Jeżeli Twoja lista produktów jest stworzona specjalnie pod tę promocję, pozostaw puste pole.

 

4. Na końcu wybierz odbiorców promocji. Rubryka Klienci (promocja indywidualna) pozwala na przypisanie promocji do trzech różnych rodzajów kontrahentów. Po pierwsze, możemy skierować promocję do konkretnych kupców (z imienia i nazwiska). Po drugie, do grupy klientów, którą tworzysz sam według własnych kryteriów. W przypadku, jeśli wybrany zostanie np. Klient X i Y oraz grupa ABC, promocja zostanie udostępniona zarówno do klientów X i Y, jak i wszystkim z grupy ABC.

 

Segmenty to natomiast dynamiczne grupy klientów, generowane na podstawie takich danych, jak czynność (np. przeglądanie produktów, zakup itp.), miejscowość czy data ostatniej wizyty. System wyszuka kontrahentów którzy spełniają zadane kryterium i udostępni im promocje. Segmenty klientów ustawia się w module Newsletter → Segmenty (filtry klientów). Możesz dowiedzieć się więcej tutaj. 

 

5. Po zalogowaniu się do systemu B2B, klient będzie widział przypisaną do niego promocję.

 

Chesz dowiedzieć się więcej o systemie B2B od AtomStore?

Jeżeli ta funkcja idealnie odpowiada Twoim potrzebom, a dodatkowo szukasz systemu e-commerce dla B2B, koniecznie zapoznaj się z funkcjonalnościami naszego rozwiązania lub skontaktuj się z nami i umów na darmowy webinar. Wspólnie określimy, czy na Twoje potrzeby odpowiada nasz systemy sprzedaży B2B.


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska