Case Study

DeeZee Polska - migracja z systemu dedykowanego na SaaS

DeeZee to marka obuwnicza i jeden z największych sklepów internetowych w Polsce. W 2005 z miłości i pasji do butów założyła go Dominika Żak. Dziś to wielomilionowy biznes. Dlaczego najszybciej rozwijająca się marka w Grupie CCC (eobuwie, Modivo, HalfPrice) DeeZee, zdecydowała się na wybór naszego oprogramowania? Ponieważ, jak my stawiają na elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo w e-commerce.

#AtomSTORY - Poznaj historię marek, które wybierają AtomStore

Gdy skala biznesu rośnie, rosną wymagania - droga DeeZee do zmiany platformy e-commerce

W 2005 roku DeeZee.pl było jednym z pierwszych sklepów internetowych z obuwiem w Polsce. Miesięcznie witrynę odwiedza ponad 800 tysięcy użytkowników. Codziennie pakują kilka tysięcy paczek z butami i wysyłają je do klientów w całej Europie.

 

W 2018 roku marka została włączona do Grupy CCC - największej spółki obuwniczej w Europie Środkowej. To pozwoliło na dalszą ekspansję już nie tylko w e-commerce, ale i w kanale offline. Rosnąca rozpoznawalność firmy wpłynęła na sprzedaż w e-sklepie.

 

Do 2020 roku sklep internetowy działał na dedykowanym rozwiązaniu e-commerce. Po kilku latach współpracy, firma zdecydowała się zmienić silnik sklepu na taki, który będzie szybciej dostosowywał się do zmieniających się realiów w biznesie. Wybór padł na platformę AtomStore. AtomStore oferuje DeeZee dostęp do wszystkich funkcji w stałym abonamencie, bardzo wydajne usługi hostingowe z możliwością ich szybkiego skalowania oraz rozwijanie dedykowanych funkcji na potrzeby działu biznes.

 

Dominika Żak założycielka DeeZee

Zainteresowanie i sprzedaż butów DeeZee rosła regularnie, dzięki ciekawej ofercie oraz konsekwentnej strategii komunikacji, która wyróżnia nas na rynku fashion. Jednak dołączenie do grupy CCC pociągnęło za sobą ogromne przyspieszenie, a to wymagało nowych rozwiązań technologicznych. Zdecydowaliśmy się zmigrować sklep na nową platformę e-commerce AtomStore. To SaaS, który łączy w sobie zalety bieżącej obsługi, mnogość niestandardowych funkcji i indywidualne podejścia do klienta.

 

Migracja danych oraz integracja sklepu z systemami ERP Verto, PIM oraz WMS

Jako zespół jesteśmy szczególnie zadowoleni z naszego doświadczenia w migracji danych sklepu z innych popularnych systemów e-commerce. W tym przypadku przygotowaliśmy dedykowany skrypt, który miał zmigrować miliony danych historycznych z m.in. zamówienia, dowody zakupów z WMS czy konta i historię transakcji użytkowników.

 

W ramach migracji na AtomStore i wdrożenia sklepu internetowego przygotowaliśmy również integrację z systemami, z których korzysta DeeZee, w tym z systemem ERP Streamsoft Verto. Nasz system oraz ERP wymieniają się informacjami w czasie rzeczywistym m.in. w zakresie stanów magazynowych, aktualizacjach zamówień, ale również informacjami o składanych reklamacjach i zwrotach.

 

AtomStore może współpracować również z systemami do zarządzania informacjami o produktach PIM oraz zarządzania magazynem WMS i poprawiać wydajność działu sprzedaży oraz magazynu. Przy wdrożeniu sklepu DeeZee przygotowaliśmy zautomatyzowaną integrację pomiędzy PIM i WMS a naszą platformą w zakresie:

  • stanów magazynowych
  • produktów oraz kategorii
  • zdjęć
  • cen produktów

Codziennie systemy wymieniają między sobą tysiące informacji o zamówieniach, przesyłkach, numerach listów przewozowych, wariantach i ich ilości na magazynie.

 

Maciej Marchwickiprezes DeeZee Polska

W naszej ofercie znajduje się obecnie ponad 38 tys. SKU. Średnio co 10 sekund składane jest nowe zamówienie w sklepie online. Zarządzanie tak dużą bazą danych i zamówień musi być maksymalnie łatwe i zautomatyzowane. AtomStore dzięki wydajnemu i bezpiecznemu API pozwala łączyć sprzedaż z innymi zaawansowanymi narzędziami, koniecznymi w tak dużym biznesie.

 

Angażujący marketing w e-commerce, który łatwo mierzyć

Wraz z przejściem na AtomStore, zespół marketingu zyskał szereg ciekawych rozwiązań do promocji. Co ważne, wszystkie narzędzia zostały wyposażone w statystyki skuteczności, aby zespół mógł łatwo wyciągać potrzebne wnioski. Wśród nich są:

 

  • elastyczna strona główna sklepu - narzędzie do tworzenia i zarządzania zawartością strony głównej z opcjami rekomendacji i personalizacji produktów. Dla DeeZee strona startowa to główne miejsce, na której promuje nową kolekcję oraz trendujące kategorie. Edytor pozwala dowolnie zmieniać treści, dodawać zdjęcia i filmy, które mają zachęcać do eksplorowania sklepu. Jednym kliknięciem można dodać sekcje produktowe, które będą zawierać wybrane produkty np. nowości, bestsellery lub dynamicznie dostosują się do użytkownika wyświetlając potencjalnie najatrakcyjniejszą ofertę dla niego. Administrator może sprawdzić w panelu sklepu atrakcyjność baneru i przekazu marketingowego, dzięki statystykom kliknięć gromadzonym w systemie (ilość odsłon, kliknięć i CTR).
  • elastyczne landing page - pozwala tworzyć strony statyczne z tekstem, obrazem, video, produktami oraz ramkami rekomendacji. Dla DeeZee to przede wszystkim idealnie rozwiązanie do prezentowania inspiracji modowych oraz historii kolekcji i kampanii np. kolaboracji z piosenkarką Roxie Węgiel. Z ciekawostek, aby stworzyć dedykowane listy produktowej jak np. ostatnie sztuki rozmiarów czy buty inspirowane latami 90. zespół contentowy korzysta z list dynamicznych oraz algorytmów sortowania, które dostępne są tylko na platformie AtomStore. Oczywiście, na bieżąco gromadzone są statystyki dotyczące liczby odsłon, CTR i wskaźnika konwersji.

w pełni personalizowana strona główna deezee po migracji na atomstore

  • statystyki live - wewnętrzne narzędzie do analizowania efektywności komunikatu i oferty na dowolnej podstronie sklepu. To unikalna opcja dostępna w AtomStore pozwala w czasie rzeczywistym analizować dane dla poszczególnych produktów, w tym ilość odsłon, ilość dodań do koszyka, ilość zakupiona oraz CTR. To funkcja, która bardzo szybko pozwala wydobyć z kategorii najlepiej i najsłabiej sprzedające się produkty w określonym czasie. Dzięki takim informacjom, zespół e-commerce może natychmiast podjąć decyzję o przesortowaniu produktów zgodnie ze swoją strategią sprzedaży. Ale to nie wszystko. Po wejściu na kartę produktu, sprzedawca otrzymuje gigantyczną dawkę informacji o sprzedaży w podziale na 7 / 14 / 30 dni, ilość porzuconych koszyków z produktem, informację o dostępności i wyniki sprzedażowe każdego z wariantów, ilość zwrotów towaru czy marżę itd. 

statystyki live sprzedażowe na platformie atomstore

  • łączenie wielu akcji promocyjnych ze sobą - dzięki narzędziu Akcje promocyjne, DeeZee może tworzyć wiele promocji i łączyć je ze sobą, aby klienci otrzymali jak największą wartość lub wykluczać (promocje nie łączą się w koszyku). Przykład to połączenie promocji -50% na 1000 produktów z -30% na pozostały asortyment w sklepie. Klientki marki mogą liczyć na akcje promocyjne, które pogłębiają wyprzedaż. Taka strategia pozwala nie tylko tworzyć atrakcyjną ofertę dla odbiorców (zwłaszcza nowych i niezdecydowanych), ale również szybciej wyprzedawać towar, przygotowując się na przyjęcie nowej sezonowej kolekcji butów i dodatków. W panelu sklepu administrator może szczegółowo analizować wyniki kampanii (ilość zamówień z danej kampanii).

łączenie wielu promocji w sklepie deezee po migracji na system AtomStore

 

  • kreator etykiet na karty produktowe oraz listing - narzędzie do nakładania na zdjęcia własnej grafiki lub gotowych dynamicznych etykiet (np. liczba osób, które kupiły ten produkt czy właśnie go oglądają). Etykiety służą do zakomunikowania wartości lub informacji dodatkowej. DeeZee wykorzystuje etykiety, by oznaczyć produkty objęte wybranym kodem rabatowym czy informacją o składzie - panuje to pełna dowolność. Etykiety mogą być zarówno ikonami, jak i tekstem. Efektywność etykiet jest oczywiście mierzalna, dzięki zbieranym danym w systemie. Sprzedawca może uzyskać informację nie tylko o konwersji, ale i ilości zamówionych produktów z analizowaną etykietą i w ten sposób badać ich wpływ na sprzedaż. 

etykiety na produktach dostępne na listingu w atomstore

 

Gamechanger w branży fashion - Visual Search

W sklepie DeeZee.pl klientki znajdą również rozwiązanie, które pomaga powiązać ich oczekiwania estetyczne, tematyczne i stylistyczne z wynikami wyszukiwania online jakie otrzymują w sklepie.

 

Wyszukiwanie za pomocą obrazu (np. fotografii zrobionej na żywo lub obrazów pochodzących z Internetu) zostało zaimplementowane w sklepie od początku. Visual Search opiera się na metodach Deep Learning i ogromnej ilości danych.

 

Klient robi zdjęcie butów, które mu się podobają, a wyszukiwarka wyszukuje najbardziej podobne elementy w produktach. Użytkownik otrzymuje listę najlepiej dopasowanych produktów, które znajdują się w sklepie.

 

wyszukiwanie obrazem w sklepie deezee po migracji na system AtomStore

 

Paweł GrzebykCzłonek Zarządu, Dyrektor E-commerce i Marketingu z DeeZee Polska

Działania marketingowe są bardzo ważne dla naszej marki. Platforma e-commerce dla branży fashion musi być naprawdę elastyczna i szybko się rozwijać, aby być na czas z trednami. Liczne funkcje i narzędzia marketingowe to ogromna zaleta AtomStore. Zaawansowany kreator kuponów, przyjazny kreator do tworzenia landing page, bardzo rozbudowany moduł SEO to narzędzia, z których korzystamy codziennie. Nasza praca jest dzięki nim szybka, efektywna, a dodatkowo dobrze wygląda z perspektywy klienta.

Dlaczego DeeZee, jedna z najszybciej rosnących marek w Grupie CCC wybrała AtomStore?

Świetny dobór oferty oraz poszerzanie asortymentu o odzież i akcesoria, sprawiają, że DeeZee odnotowuje bardzo dobre wyniki sprzedażowe w Grupie CCC. To jednak nie wszystko. 

 

Możliwość rozwinięcia sprzedaży zagranicznej była jednym z atutów systemu AtomStore podczas decyzji. Szereg rozwiązań do cross-border, jak multistore, indywidualne cenniki dla rynków czy integracje z lokalnymi płatnościami i kurierami, ale i łatwe zarządzanie sklepami w różnych językach sprawia, że DeeZee obecne jest już na 6 rynkach zagranicznych. Sklepy marki na platformie AtomStore można przeglądać w 8 językach i płacić w nich aż w 6 walutach. Trwają prace nad uruchomieniem kolejnych e-sklepów w nowych państwach. 

 

Z drugiej strony, migracja na nową platformę e-commerce przyniosła zespołowi więcej możliwości zarządzania ofertą, lepszą optymalizację oraz szybkość działania sklepu. Mimo oferty SaaS-owej, nasz Klient może liczyć na indywidualne podejście, opiekę oraz realizację dedykowanych rozwiązań. Przejście na nowy system bezpośrednio wpłynęło na wzrostów przychodów oraz konwersję sprzedaży.

 

Maciej Marchwickiprezes DeeZee Polska

Platforma AtomStore i międzynarodowy rozwój pozwala nam utrzymywać trzycyfrową dynamikę sprzedaży. Pozytywne skutki widzimy na każdy kroku: więcej ciekawych funkcji w sklepie, stała opieka jednego project managera. AtomStore to skuteczne rozwiązanie dla e-sklepów, które dynamicznie rosną i myślą o ekspansji zagranicznej. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wdrożenia. DeeZee.pl to początek. Widzimy duży potencjał współpracy w zakresie PWA czy kolejnych rynków i sklepów.

 

Masz duży sklep internetowy i szukasz najlepszego rozwiązania e-commerce? Wybierz naszą elastyczną platformę AtomStore. Skorzystaj z formularza poniżej ⬇️ 
Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska