Case Study

Hurtownia Ikonka — jak skutecznie prowadzić e-commerce B2B?

Internetowa hurtownia Ikonka oferuje swoje usługi w trzech modelach biznesowych: tradycyjnej sprzedaży hurtowej, imporcie na zlecenie oraz dropshippingu. Mimo że obsługuje różne modele, główny nacisk kładzie na sprzedaż hurtową, która jest wybierana przez większość jej partnerów biznesowych. Firma jest obecna na rynku od ponad 20 lat, a działalność e-commerce prowadzi od 12 lat. Od 2017 roku korzysta z platformy AtomStore do zarządzania sprzedażą internetową.

 

 

Ikonka to nie tylko hurtownia, ale również partner, który stawia na wsparcie swoich klientów biznesowych. Firma szczególnie ceni sobie automatyzację procesów, co pozwala na zwiększenie wydajności i efektywności pracy. Podobną filozofię stosuje w relacjach z partnerami, dążąc do tego, aby współpraca przebiegała płynnie i bezproblemowo. Hurtownia Ikonka to miejsce, gdzie nowoczesne technologie spotykają się z długoletnim doświadczeniem, tworząc idealne warunki do rozwoju dla wszystkich współpracujących firm.

ikonka wyniki

 

Współpracę z AtomStore hurtownia rozpoczęła w 2017 roku w celu uruchomienia platformy sprzedażowej dla klientów biznesowych. Dzisiaj za pośrednictwem strony partnerzy mogą wygodnie realizować zakupy w modelu tradycyjnych zakupów hurtowych oraz w modelu dropshippingowym. To daje całkowitą samodzielność i swobodę, bez konieczności podejmowania osobistego kontaktu z handlowcem. Oszczędza czas i zasoby ludzkie. System miał więc na celu przede wszystkim usprawnienie pracy klientom współpracującym wcześniej z Ikonką w tradycyjnym modelu opartym o pracę handlowców.

 

Aneta Szczerbacz Lider Działu Marketingu Ikonka.com.pl

Naszym celem jest dostarczenie klientom intuicyjnej platformy internetowej służącej do zakupów B2B, dzięki której mogą mieć oni dostęp do całej oferty hurtowni i korzystać z niej w niewymagający i szybki sposób. AtomStore okazał się jedynym systemem SaaS, który daje możliwość rozwiązań customowych, co gwarantuje możliwość ciągłego rozwoju.

 

Dlaczego platforma e-commerce B2B w modelu SaaS?

Hurtowni Ikonka zależało na dużej elastyczności rozwiązań. AtomStore, pomimo że oferuje współpracę w modelu SaaS, jest platformą elastyczną i daje możliwość pracy nad indywidualnymi potrzebami. Dzięki współpracy regularnie udaje się wdrażać rozwiązania znacznie bardziej złożone niż w jakimkolwiek innym systemie SaaS – takie jak np. możliwość rozdzielania zamówień w zależności od ścieżki zakupowej: dropshipping, zakupy hurtowe. Nie jest to rozwiązanie dostępne w każdym systemie, a dla hurtowni kluczowe.

 

Doceniamy i rozumiemy przewagę indywidualnych rozwiązań. Obecnie hurtownia Ikonka pracuje również nad wdrożeniem nowej, customowej szaty graficznej. Jako AtomStore zorganizowaliśmy pracę w taki sposób, aby developerzy klienta bez problemu mogli wdrażać zmiany frontendowe samodzielnie. Współpraca ze stałym opiekunem, który zna historię i jest doskonale wdrożony w podejmowane działania, daje możliwość płynnej wymiany informacji i realizacji projektu.

 

ikonka rekomendacje

Przykład rekomendacji — podział na nowości, bestsellery i promocje na stronie Ikonka.com.pl

Przyśpieszenie głównych procesów biznesowych dzięki platformie e-commerce B2B

Dzięki możliwości udostępnienia API i bieżącej współpracy pomiędzy AtomStore a działem IT hurtowni Ikonka, połączyliśmy platformę z posiadanymi już systemami ERP, WMS czy PIM – nawet gdy wykorzystywane były dedykowane opcje. Pomogło to w natychmiastowej realizacji zamówień dla klientów, bez kosztownych przestojów. To system został dostosowany do potrzeb, a nie odwrotnie. Z kolei dzięki sprawnie zorganizowanej automatyzacji klienci mogą otrzymać swoje zamówienie do 24 godzin od jego złożenia, co w sprzedaży hurtowej nie jest standardem. Hurtownia Ikonka wyprzedza więc konkurencję dobrymi praktykami.

 

Reklamacje i zwroty w panelu sklepu B2B

Reklamacje i zwroty to bardzo ważny element współpracy dla wszystkich partnerów biznesowych B2B. Wraz z rozwojem bardzo istotna staje się możliwość realizowania ich z poziomu panelu klienta, jak również z poziomu administracji. Daje to dużą elastyczność w posprzedażowej obsłudze klienta i pozwala wzbudzać pozytywne doświadczenia zakupowe. Moduł RMA w AtomStore został zaprojektowany na wzór systemów ticketowych znanych dobrze z działów supportu. Umożliwia on automatyczną ewidencję oraz katalogowanie zgłoszeń od klientów. Dzięki predefiniowanym typom, formularzom i wydrukom oraz automatycznym przypomnieniom, praca działu Biura Obsługi Klienta w B2B staje się dużo lepiej zorganizowana i uporządkowana.

ikonka reklamacje
Przykład reklamacji składanej do konkretnego zamówienia

 

Reklamacje zgłaszane przez moduł RMA otrzymują swój numer i trafiają w odpowiednie miejsce na listę zgłoszeń. W zależności od konfiguracji modułu i typu zgłoszenia przydzielane mogą być albo losowo albo do wybranego pracownika oraz nadawany jest im termin realizacji. Pracownicy sklepu z kolei mogą przeglądać listę zgłoszeń, filtrować je po typach, sprawdzać status i łatwo kontrolować czy reklamacje nie ulegają przedawnieniu.

 

Moduł umożliwia także generowanie wydruków zgłoszeń reklamacji i rękojmi oraz wysyłanie automatycznych instrukcji do klientów, w jaki sposób mają realizować dalsze kroki zgłoszenia, co ułatwia codzienną pracę i podnosi satysfakcję klienta końcowego.

Dostęp do zamówień i faktur w sprzedaży B2B

System zapewnia dostęp nie tylko do zamówień, ale również do faktur, dzięki czemu Opiekun Handlowy Klienta ma bieżące informacje w jednym miejscu. Nie musi ich szukać w kilku narzędziach, a ryzyko błędów zostaje ograniczone. Pozwala to odpowiedzieć na wszelkie pytania klientów od razu i analizować na bieżąco dane na temat sprzedaży własnej.

 

Aktualizacja stanów magazynowych i cen oraz indywidualne zarządzanie cennikami

Bieżąca i bezproblemowa aktualizacja dostępności, stanów magazynowych i cen jest w pełni zintegrowana z wewnętrznymi systemami, dzięki czemu klienci nie muszą borykać się z sytuacjami braku towaru czy możliwości realizacji zamówienia. Wszystko działa w sposób zautomatyzowany.

 

W sprzedaży B2B równie istotne jest zindywidualizowanie cenników dla grupy klientów lub konkretnego partnera. Platforma e-commerce B2B AtomStore oferuje taką możliwość. Możesz stworzyć bazowe oferty wysyłane wielu klientom (np. z nowościami), pogrupować je i tworzyć w nich różne warianty. Stworzysz też bez problemu grupy cenowe, przypiszesz indywidualne ceny i rabaty poszczególnym klientom B2B, a także dodasz produkty proste, z wariantami do wyboru lub zestawy. Wszystko po to, żeby funkcje dostępne w systemie e-commerce B2B realnie odpowiadały potrzebom użytkowników.

Panel analityczny i dostęp do statystyk

Korzystanie z panelu statystyk daje możliwość szybkiej analizy danych w wielu zakresach:

  • od analizy ruchu na stronie czy jego źródeł,
  • przez dane szczegółowe jak analiza zamówień, produktów: ilości sprzedanych sztuk, popularności – ilości wyświetleń czy reklamacji,
  • aż po możliwość analizowania wyborów klientów w kwestii formy dostawy czy formy płatności.

 

Rozbudowane możliwości marketingowe i narzędzia SEO

W systemie dostajesz narzędzia w pełni rozbudowane i dostarczające wszelkich funkcjonalności niezbędnych do działań marketingowych i poprawnej optymalizacji strony pod kątem SEO. Z łatwością zaplanujesz rabaty niestandardowe oraz na zamówienia zbiorcze lub sezonowe, a także personalizowane akcje promocyjne i ustawienia rekomendacji (nowości, zapowiedzi, polecane/podobne/powiązane produkty, bestsellery). Pozwoli to zachęcić klientów do zwiększenia wartości koszyka i częstszych zakupów.

 

Stworzysz też swój własny program lojalnościowy, newsletter oraz landing page z poziomu sklepu internetowego B2B. To z kolei daje możliwość utrzymywania relacji z klientami B2B, dostarczania im wartościowych treści i przekazywania informacji np. o trwających promocjach.

ikonka promocjaPrzykładowy landing page z informacją o promocji

 

Aneta Szczerbacz Lider Działu Marketingu Ikonka.com.pl

We współpracy z AtomStore cenimy sobie szerokie możliwości związane z działaniami marketingowymi, bez potrzeby angażowania dodatkowych specjalistów. Możliwość samodzielnego wprowadzania zmian na stronie, tworzenia Landing Pages czy zarządzanie kuponami i promocjami pozwalają nam na w pełni elastyczne działanie.

 

Hurtownia Ikonka pokazuje, że rozwój i wybór nowoczesnych rozwiązań w branży B2B przynosi realne korzyści. Pomaga też rozwiązać problem ograniczonych zasobów i zapewnić praktycznie nieograniczoną dostępność w modelu e-commerce.

 

Rozwijaj swój biznes dzięki rozwiązaniom dedykowanym dla B2B od AtomStore Zaufaj naszemu know-how. Skorzystaj z formularza poniżej ⬇️ 
Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska