Case Study

Ekodorgeria.pl — z PrestaShop do AtomStore, sukces mimo obaw przed rozwiązaniem w modelu SaaS

Ekodrogeria.pl to część ekosystemu sprzedaży detalicznej prowadzonej przez Eco&More – dystrybutora na Polskę ekologicznych produktów z całego świata. Model SaaS był pewnego rodzaju eksperymentem – do tej pory wszelkie sklepy stały na różnego rodzaju skryptach i CMS-ach instalowanych na własnych serwerach. Sprawdź, jak ten eksperyment się udał.

Skąd pojawiła się potrzeba zmiany platformy PrestaShop na inną?


W miarę rozwoju firmy, osoby zaangażowane w jej rozwój postanowiły, mimo swojego doświadczenia technicznego, spróbować sprzedaży na platformie SaaS. Oznaczało to mniej możliwości ingerencji w system, ale znaczną oszczędność czasu i odpowiedzialności pod kątem kwestii technicznych czy rozwoju podstawowych funkcji i dbania o aktualizacje – nie było na to czasu, nie było też planów budowy wewnętrznego zespołu IT, który mógłby się tym zająć. Wybór padł na AtomStore jako producenta spełniającego najwięcej wymogów firmy.

 

widok strony głównej w sklepie ekodrogeria wdrożonego na systemie e-commerce AtomStore

Strona główna sklepu Ekodrogeria.pl po liftingu zyskała przede wszystkim świeży nowoczesny desing 

Jak wyglądało wdrożenie systemu e-commerce AtomStore w praktyce?


Sklep internetowy składał się z systemu e-commerce zbudowanego na platformie PrestaShop zaintegrowanego z BaseLinkerem, do którego podłączonych było wiele kont na platformach marketplace.

 
Wdrożenie musiało być wykonane przede wszystkim bardzo szybko. Działo się pod koniec roku 2020, a Google zapowiadał obcięcie ruchu sklepom nieposiadającym dobrze zbudowanych stron mobilnych od nowego roku. Firmie bardzo zależało na tym, aby nie doświadczyć negatywnych konsekwencji, a jednocześnie spełnić wymagania coraz bardziej wymagających klientów. 


Wdrożenie wymagało rozbudowania integracji z Baselinkerem, która w ówczesnym stadium obejmowała tylko wymianę informacji o produktach. To było zdecydowanie za mało, biorąc pod uwagę dalsze plany rozwoju sklepu internetowego. Integracja została odpowiednio rozbudowana, a system zaczął działać na zbudowanej templatce od 2021 roku.


Drugim etapem była przebudowa strony produktowej zasugerowana przez agencję strategiczną. 

 

Michał GóreckiE-commerce Director Ekodrogerii

Odruchowo skupialiśmy się na stronie głównej, będącej wizytówką sklepu, w dodatku na widoku desktopowym. Jednak większość klientek Ekodrogerii to mamy robiące zakupy z telefonu – aż 84%! To właśnie dlatego, do budowy strony produktowej zaangażowaliśmy agencję Unlimitech stale współpracującą z AtomStore jako Autoryzowany Partner. Całość projektu trwała 2 miesiące – od pierwszych analiz, do wdrożenia gotowej strony. Po jej wdrożeniu współczynnik konwersji wzrósł aż o 1 punkt procentowy! Byliśmy naprawdę zadowoleni.

 

Trzecim etapem był redesign całej strony. Musiał on być przeprowadzony z dwóch powodów:

  • po pierwsze, zmieniła się identyfikacja wizualna całej grupy Eco&More, w tym także Ekodrogeria.pl. 
  • po drugie, dotychczasowy wygląd bazował na dość starej wersji szablonu, co powodowało, że sklep nie mógł korzystać z wielu funkcji oferowanych przez AtomStore.  

 

Aleksander GołaszewskiPrezes Zarządu w Unlimitech Sp. z o.o., Autoryzowany Partner AtomStore

Wdrożenie sklepu Ekodrogeria.pl w modelu SaaS było dla nas kolejnym ciekawym wyzwaniem. Przełamywanie tradycyjnych podejść do tworzenia sklepów internetowych i przejście na platformę SaaS AtomStore wymagało nie tylko technicznego know-how, ale także głębokiego zrozumienia potrzeb klienta. Jesteśmy dumni, że mogliśmy współtworzyć tę transformację, która przyniosła Ekodrogerii nie tylko znaczną oszczędność czasu i zasobów, ale także umożliwiła szybkie dostosowanie się do zmieniających się wymagań rynkowych i preferencji użytkowników. Nasza współpraca z Ekodrogerią pokazała, jak elastyczność i skalowalność modelu SaaS może przyczynić się do wzrostu efektywności i konwersji w e-commerce.

Bieżąca współpraca i pierwsze efekty wdrożenia Ekodrogerii

Początkowe obawy przed zastosowaniem systemu sprzedaży w modelu SaaS okazały się więc nieuzasadnione, a po całym wdrożeniu pojawiły się kolejne korzyści. Firma pracująca do tej pory sama nad wieloma kwestiami technicznymi zyskała dodatkowy czas na działania o charakterze bardziej strategicznym i marketingowym. Ekodrogeria.pl wykorzystuje na przykład Cloud Smart Search na swoim sklepie internetowym, prowadzi też bloga oraz posiada moduł Akcje Promocyjne i stosuje np. oznaczenie promocji i bestsellerów, co ułatwia nawigację i znalezienie pożądanego produktu.

 

Michał GóreckiE-commerce Director Ekodrogerii

Do realizacji redesignu zaangażowaliśmy ponownie Unlimitech. Prototypowanie i design odbył się po naszej stronie. Bazowaliśmy na domyślnym szablonie AtomStore, który został odpowiednio dostosowany pod nasze potrzeby, co znacznie ograniczyło koszty wdrożenia. Prace po naszej stronie trwały około 3 miesięcy, następnie rozpoczął się trwający ok 2 miesiące proces współpracy z agencją. Regularne rozmowy z Project Manager i praca na systemie tasków spowodowały, że wdrożenie przebiegło bardzo sprawnie. Trudno ocenić, jak na wzrost wyników wpłynęła zmiana szablonu, gdyż równolegle nastąpiło wiele innych zmian, natomiast liczne informacje zwrotne od konsumentek świadczą o tym, że po sklepie „chodziło się” już znacznie wygodniej, poprawiły się także kluczowe Core Web Vitals.

 

 

widok wyszukiwarki w sklepie ekodrogeria wdrożonego na systemie e-commerce AtomStore

Wyszukiwarka Cloud Smart Search nie tylko lepiej zwraca wyniki, ale podpowiada polecane produkty oraz kategorie, aby zawęzić poszukiwania użytkownika

 

Trudne nazwy produktów lub pośpiech mogą sprawić, że wpiszemy błędną frazę w wyszukiwarce na stronie sklepu. Nie warto pozwalać, aby błędy uniemożliwiły klientom znalezienie produktów, których szukają. Cloud Smart Search od AtomStore oprócz korekty, uwzględnia w wyszukiwaniu odmiany słów oraz obsługuje podobieństwo wyrazów.
 

widok listy kategorii w sklepie ekodrogeria wdrożonego na systemie e-commerce AtomStore

Widok listy kategorii w sklepie internetowym Ekodrogeria z aktywnym modułem Akcje Promocyjne

 

Wszystko ma swoje ograniczenia, ale nie moduł Akcji promocyjnych w AtomStore. To, jakie promocje tworzysz, zależy tylko od Twojej strategii biznesowej. Na starcie masz już kilkanaście gotowych korzyści i warunków, z których szybko stworzysz atrakcyjne promocje. 

Opinia e-commerce managera o AtomStore i wdrożeniu sklepu internetowego 

 

Michał GóreckiE-commerce Director Ekodrogerii

Jako osoba stawiająca przez wiele lat sklepy na różnego rodzaju CMS-ach byłem pełen obaw wobec modelu SaaS, gdzie oddaję wiele elementów na zewnątrz i nie mam nad nimi kontroli. Okazało się jednak, że to duża oszczędność czasu – nie trzeba dbać o aktualizacje, stabilność serwerów i wiele innych kwestii. AtomStore ma bardzo dużo funkcji, tak dużo, że niektóre z nich odkryliśmy dopiero po czasie.

 

Szukasz rozwiązania łatwego w obsłudze i utrzymaniu, ale o zaawansowanych możliwościach? Postaw na platformę e-commerce AtomStore dla profesjonalistów! Skorzystaj z formularza poniżej ⬇️ 
Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska