Case Study

Nessi Sporstwear - jak wyróżnić się w branży mody sportowej?

Nessi Sportswear to marka z 16-letnią tradycją. Pochodzi z Beskidów, specjalizuje się w projektowaniu specjalistycznej sportowej odzieży wyłącznie dla kobiet. Sprzedaż odbywa się wyłącznie w sieci w sklepie Nessi-sport.com. Dynamiczny rozwój firmy spowodował wydzielenie drugiej marki z ubraniami casualowymi. Zobacz, jak przebiegało wdrożenie obu sklepów internetowych na platformie SaaS oraz jakie cele udało się osiągnąć.

wyniki po migracji sklepu internetowego na AtomStore

Zobacz #AtomSTORY - wyjątkową serię inspirujących historii klientów AtomStore

 

 

Nessi Sportswear to nie jest zwykła firma. To zespół ludzi z wizją, którzy doskonale wiedzą, jaki cel chcą osiągnąć. Na tle międzynarodowych marek sportowych (i gigantycznych budżetów) wyróżniają ich:

  • autorskie wzory i wysokiej jakości materiały (produkcja w polskich szwalniach),
  • funkcjonalna, innowacyjna, kobieca odzież sportowa,
  • wyjątkowa, ogromna i zaangażowana społeczność #nessigirls.

 

Wojciech Izbickiwłaściciel marki Nessi Sportswear i Issen

Gdy zaczynaliśmy, odzież sportowa była tworzona z punktu widzenia mężczyzn. Jeżeli dla kobiet było coś dostępne to tylko w kolorze różowym. Okazało się, że kobiecy sport jest niszą pominiętą przez producentów odzieży sportowej. Niedopasowane fasony do kobiecej sylwetki, niedelikatne materiały, a już pomijam aspekty estetyczne — dziewczyny na treningu chcą dobrze wyglądać! Chcieliśmy wprowadzić rewolucję w tej dziedzinie.

 

Po garażowych i allegrowych przygodach w 2007 roku Wojtek i Norbert - pierwsi założyciele marki (później dołączyła do nich Żaneta, jako projektantka) szybko doszli do wniosku, że to sprzedaż w internecie jest ich żywiołem. Pierwszy silnik był prostym SaaS-owym rozwiązaniem, ale już w 2018 roku podjęli decyzję o migracji sklepu internetowego na platformę e-commerce AtomStore.

Powody zmiany platformy e-commerce na bardziej zaawansowaną

W 2017 roku dział projektowy przejęła Żaneta Adamus, dzięki której marka nabrała nowego, kolorowego znaczenia. Jak podkreśla sama projektantka, w Nessi Sportswear jest bardzo dużo jej samej, czyli kolorów, energii i sportu. To był prawdziwy początek rewolucji, który przełożył się na wzrost zainteresowania produktami, a co za tym idzie wyzwania związane ze sklepem internetowym. Gwałtowny wzrost sprzedaży wymusił na właścicielach decyzję o replatformingu sklepu internetowego.

 

Powody zmiany platformy sprzedażowej sklepu internetowego Nessi-sport.com:

  • duże ograniczenia technologiczne na poprzednim silniku SaaS,
  • nacisk na efektywność biznesową - przyspieszenie realizacji ważnych procesów w firmie bez konieczności zwiększania zespołu,
  • brak możliwości zarządzania klientami i oferowania nowoczesnej obsługi klienta - szybkiego kontaktu i wyjątkowego traktowania,
  • ograniczenia w budowaniu doświadczenia zakupowego i prezentacji produktu na wysokim poziomie.

 

case study migracji na AtomStore strona główna nessi

Widok strony głównej nessi-sport.com jest elastycznie zarządzany z panelu sklepu i może być dostosowywany do aktualnej kolekcji

 

Oprogramowanie AtomStore okazało się pod kątem dostępnych funkcji rozwiązaniem idealnym dla marki modowej. Oprócz tego, że nowa platforma sprzedażowa pozwoliła wdrożyć zupełnie nową szatę graficzną sklepu, firma zyskała szereg nowych opcji:

  • pełną obsługę realizacji zamówienia - od dodania do koszyka aż po zwroty i reklamację, które są obsługiwane za pomocą wbudowanego modułu zwrotów i reklamacji,
  • obsługę i realizację zamówień hurtowych dla swoich kontrahentów,
  • możliwość kontrolowania stanów magazynowych w sklepie,
  • dedykowane cenniki,
  • wydajniejszy hosting,
  • bardziej intuicyjny panel zarządzania sklepem,
  • łatwiejsze dodawanie nowych produktów do sklepu,
  • newslettery, program lojalnościowy i więcej narzędzi do komunikacji z klientami,
  • tworzenie zaawansowanych Akcji Promocyjnych,
  • stałą opiekę project managera nie tylko w czasie wdrożenia,
  • możliwość integracji z ERP (Subiekt GT) oraz sprzedaż omnichannel m.in. na Zalando (za pośrednictwem Baselinkera).
Wojciech Izbickiwłaściciel marki Nessi Sportswear i Issen

Pamiętam jak dziś rozmowę z takim moim kumplem. Mówię: “Kurczę, potrzebuję świetny sklep, ale nie na zasadzie, że wizualnie, bo wizualnie sobie poradzimy. Potrzebuję sklep, który w bebechach będzie dla mnie elastyczny i będzie miał dużo możliwości rozwoju, jeśli patrząc z punktu widzenia klienta”. A on mówi “Stary, to tylko AtomStore!” To było po prostu, to co szukaliśmy. Łącznie z obsługą klienta, CRM, akcjami promocyjnymi, które chcieliśmy robić. Wszystko nam pasowało!

 

W 2017 roku sklep internetowy notował 100 000 unikalnych użytkowników na stronie rocznie. Po migracji na platformę e-commerce AtomStore liczba ta sukcesywnie rosła. Dziś jest to ponad milion userów rocznie w sklepie online.

 

Obecnie praca nad sklepem internetowym nessi-sport.com to szereg zadań, które przede wszystkim wiążą się z wprowadzaniem nowych produktów dwa razy do roku (kolekcje jesień-zima oraz wiosna-lato). Średnio jest to ok. 200-400 produktów z wariantami rozmiarowymi i kolorystycznymi. Obecnie w sklepie online znajduje się ponad sześćset aktywnych produktów. Od momentu migracji sklepu internetowego na AtomStore powstało ich ponad sześć tysięcy.

 

case study migracji na platformę AtomStore strona kategorii nessi

Widok listy produktów, z którego można szybko i wygodnie podglądnąć m.in. dostępność swojego rozmiaru

 

Imponujący jest również wzrost samego sklepu internetowego. W zaledwie dwa lata od migracji, udało się pomnożyć ilość zamówień aż dwukrotnie. To przekłada się na wysyłkę kilkunastu tysięcy paczek rocznie.

 

AtomStore oferuje również dedykowane serwery. W branży mody, wydajność sklepu to istotny element e-commerce. W przypadku Nessi Sportswear największy pik oglądalności i zalogowanych klientów do sklepu to start nowej kolekcji dwa razy do roku - nawet do kilku tysięcy użytkowników jednocześnie na stronie. W AtomStore mogą korzystać z dedykowanego serwera w chmurze, który dostosowuje się do ich potrzeb.

Jak wygląda lojalność klientów w branży mody sportowej?

To, co wyróżnia Nessi Sportswear na tle innych marek są nie tylko unikalne projekty i obsługa klienta. Marka z powodzeniem buduje zaangażowanie swoich fanek w mediach społecznościowych. Wszystkie te innowacje mają wpływa na lojalność klientek w e-commerce, które wracają po swoje ulubione modele do sklepu. Ponad ⅔ z nich zrobiło zakupy ponownie!

 

W budowaniu stabilnej sprzedaży pomaga również narzędzie newsletter, który jest wbudowany w platformę e-commerce AtomStore. Pozwala on nie tylko na segmentację bazy, ale przede wszystkim inteligentne rekomendacje produktowe, które dopasowują się automatycznie pod każdego klienta na podstawie jego historii.

 

Dla Nessi Sportswear newsletter jest znaczącym źródłem wszystkich zamówień, a wartość koszyka z tego kanału przekracza znacząco średnią wartość zamówienia w sklepie online.

 

wbudowany newsletter w platformę ecommerce AtomStore z rekomendacjamiPrzykładowy newsletter ze sklepu nessi-sport.com z automatycznymi i spersonalizowanymi rekomendacjami produktowymi, wysyłany bezpośrednio z systemu dla sklepów internetowych AtomStore

Mobile commerce w branży mody i sportu to odpowiada za ponad 60% wszystkich zamówień

Dla Nessi Sportswear bardzo ważna była wersja mobilna sklepu. Jeszcze w 2017 roku statystyki pokazywały ruch z urządzeń mobilnych na poziomie 40 proc (a tylko 20 proc. robiło zakupy na smartfonie). Dziś jest to więcej niż 80 proc. ruchu oraz ponad ⅔ wszystkich transakcji. Mobile commerce jest bardzo istotny w branży mody oraz sportu, dlatego zespół zdecydował się na przeprowadzenie redesignu szaty graficznej wersji mobilnej sklepu internetowego. Wśród nowych opcji pojawiło się:

  • zapamiętywanie ulubionych form płatności i dostawy, w tym adres punktu odbioru,
  • autouzupełnianie danych osobowych,
  • możliwość złożenia zamówienia jednym kliknięciem,
  • dostosowanie banerów do smartfona, aby były bardziej czytelne dla odbiorcy,
  • usprawniony widok karty produktowej z pływającym menu.

 

Obecnie pracujemy nad wdrożeniem video produktowych, które jeszcze lepiej pokażą klientkom produkt na modelce. Od 2023 roku klienci ness-sport.com mogą korzystać z innowacyjnej metody płatności InPost Pay, która świetnie sprawdza się właśnie w zakupach mobilnych.

 

wdrożenie inpost pay w sklepie internetowym na atomstore nessi case study

W sklepie nessi-sport.com można płacić już za pomocą nowej na rynku polskim metody płatności InPost Pay

Jak otworzyć i zarządzać drugim sklepem na platformie AtomStore?

Z biegiem czasu, klientki oczekiwały bardziej casualowych ubrań, ale o podobnej jakości. Próba sprzedaży odzieży sportowej z lnianymi sukienkami i spodniami pod jedną marką i w jednym sklepie online okazała się ostatecznie niejasna dla konsumentek. Tak narodził się pomysł na nowy sklep internetowy Issen (gra słowna od Nessi).

 

Nowy sklep na AtomStore udało się stworzyć w niecałe dwa miesiące. Klient mógł to zrobić na dwa sposoby:

  1. uruchomić podsklep, dzięki możliwościom modułu Multistore,
  2. stworzyć osobny panel sklepu i połączyć z ERP lub innym narzędziem.
Wojciech Izbickiwłaściciel marki Nessi Sportswear i Issen

AtomStore pozwala nam mieć jeden magazyn, jeden system zarządzania, a dwa sklepy. To daje nam wolność. Ta możliwość jest na tyle świetna, że możemy rozwijać się w dowolnym kierunku, którym chcemy. To otwiera nam furtkę na świat.

 

W przypadku Issen zdecydowano się na drugą opcję, ponieważ oferta sklepu jest skierowana do innego odbiorcy. Również w Issen.pl można zbierać punkty lojalnościowe za zakupy czy zapisać się na dedykowany newsletter.

 

start nowego sklepu na atomstore marka issen

Sklep issen.pl to minimalistyczny design, który świetnie współgra z szybkością działania strony oraz ciekawymi funkcjami, jak inteligentne rekomendacje produktowe

Opinia e-commerce managera o platformie AtomStore

 

Paulina Dobrzańskae-commerce manager Nessi Sportswear i Issen

AtomStore jest jednym z najbardziej intuicyjnych paneli administracyjnych sklepu. Poza tym obsługa klienta działa szybko, pomaga zarówno naprawić różne błędy, jak i wprowadzić innowacje do sklepu internetowego.

 

Postaw na silnik e-commerce dedykowany sklepom internetowy z modą. Zaufaj naszemu know-how. Skorzystaj z formularza poniżej ⬇️ 
Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska