Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

10.03.2021
E-biznes

Sprzedaż zagraniczna w e-commerce – na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy logistycznej?

Sprzedaż zagraniczna w e-commerce – na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy logistycznej?

Wybór metody dostawy jest jednym z krytycznych momentów podczas sprzedaży cross-border. Kluczowa może okazać się szybkość wysyłki. Badania pokazują, że Europejczycy oczekują dostawy w ciągu 3 dni. Jak zorganizować wysyłkę zagraniczną w e-sklepie?

 

Czas i cena przesyłki mają ogromne znaczenie dla e-konsumentów. Z jednej strony rośnia liczba osób, które są skłonne zapłacić za przyspieszoną dostawę, by otrzymać ją następnego dnia. Z drugiej – zbyt droga wysyłka jest jednym z głównych czynników, dla których zagraniczni klienci nie decydują się na zakupy w e-sklepie. Według badań, nawet połowa konsumentów korzysta tylko z oferty rodzimego rynku w obawie przed zbyt kosztownym zamówieniem zza granicy.

 

Koszt wysyłki i możliwość bezpłatnej dostawy są istotne przy podejmowaniu decyzji o zakupie. 70% europejskich konsumentów prawdopodobnie doda do koszyka kolejny produkt, jeśli dzięki temu osiągną próg darmowej przesyłki. 34% klientów zrezygnuje z zakupów, jeśli będą musieli płacić za wysyłkę, a wartość zamówienia przekroczy 150 euro.

 

Na ostateczny koszt przesyłki wpływa wiele czynników, dlatego przy wyborze firmy logistycznej weź pod uwagę:

  • możliwość dostawy następnego dnia. Często międzynarodowe firmy kurierskie oferują szybszą wysyłkę za dodatkową opłatą;
  • gabaryty przesyłki, które powinny być dostosowane do rozmiaru oferowanych przez ciebie produktów;
  • regularności wysyłek – im częstsza realizacja zamówień, tym mniejszy ich jednostkowy koszt dla przedsiębiorcy;
  • dodatkowe wymagania dotyczące opakowania lub transportu;
  • cła i podatki obowiązujące w kraju dostawy. 42% badanych twierdzi, że ogranicza zakupy online ze względu na dodatkowe opłaty celne;
  • ubezpieczenie przesyłki i opcję jej śledzenia. Przykład: zagraniczne przesyłki śledzi aż 91% Greków;
  • możliwość usługi za pobraniem, która zwykle jest dostępna za dodatkową opłatą;
  • liczbę prób doręczenia i opcję przekierowania przesyłek. Przykład: przeszło 60% Hiszpanów ma tendencję do zmiany czasu doręczenia po złożeniu zamówienia.

 

 DeeZee dostarcza swoje produkty do 25 krajów w Europie. Cena i czas dostawy różni się w zależności od miejsca wysyłki.

 

Sprawdź, jak wdrożyliśmy DeeZee na Ukrainę

 

Forma dostawy to kluczowy czynnik w sprzedaży zagranicznej

Masz swoją ulubioną metodę dostawy? Cenisz paczkomaty za możliwość odbioru zamówienia o dowolnej porze? Wolisz dostawy kurierem? Podobnie jak ty, każdy konsument ma swoje preferencje. Także ten zagraniczny.

 

Oferowanie kilku opcji dostaw jest istotne. Klienci chcą mieć wybór. Niektórzy są w stanie poczekać na zamówienie kilka dni dłużej, jeśli przesyłka będzie tańsza. Dla innych znaczenie ma szybkość i sposób dostawy. Pamiętaj więc o:

  • wielu sposobach dostawy. 89% Duńczyków uważa, że możliwość wyboru metody dostawy jest kluczowa, przy podejmowaniu decyzji o zakupie. 55% łotewskich internautów preferuje sklepy z szeroką gamą opcji przesyłek;
  • szybkości dostawy. Ponad połowa słowackich konsumentów kupuje częściej w e-sklepach oferujących szybką dostawę. 34% Holendrów deklaruje, że oczekują dostarczenia produktów w ciągu dwóch dni;
  • rosnącej świadomości ekologicznej. Aż 82% Szwedów jest gotowa poczekać dłużej na zamówienie, jeśli dostawa będzie bardziej przyjazna dla środowiska. 77% kupujących w Luksemburgu przekazuje opakowania przesyłek do recyklingu.

 

Konsumenci wolą mieć wiele opcji, aby mogli zdecydować, która najlepiej odpowiada ich potrzebom. Przed ekspansją zagraniczną koniecznie zweryfikuj lokalne rynki. Dobranie odpowiedniego sposobu dostawy jest tak samo istotne, jak oferowanie ulubionej metody płatności. Chociaż każda narodowość będzie miała swoje preferencje, to wiele zależy także od poszczególnych internautów.

 

Metody płatności – czym się kierować?

 

Uwzględnij przesyłki zwrotne i reklamacje w umowie z kurierem

Konsumenci twierdzą, że nie decydują się na zakupy z zagranicznych e-sklepów ze względu na:

  • zbyt wysokie koszty dostawy (51%),
  • dodatkowe opłaty celne (42%),
  • skomplikowaną politykę zwrotów i reklamacji (40%).

 

Przy wyborze przewoźnika warto uwzględnić system zwrotów. Nie da się uniknąć reklamacji, dlatego warto automatyzować procesy logistyczne. Usprawni i ułatwi to twoją pracę. Jasne i proste zasady zwrotów i reklamacji sprawią, że klienci będą czuli się bezpiecznie, dzięki czemu chętniej zdecydują się na zakupy na twoim e-sklepie.

 

Przy ekspansji zagranicznej nie zapomnij o dostosowaniu treści w sklepie internetowym. Warto zadbać o tłumaczenie nie tylko kart produktów, ale także modułu reklamacji lub zwrotu, informacji o kosztach dostawy i płatności oraz kontakcie.

 

Dowiedz się więcej

 

Klarowna polityka reklamacji i darmowa opcja zwrotów to jedne z głównych elementów, które biorą pod uwagę klienci. Rozwiązaniem może być nie tylko czytelna informacja na stronie internetowej, ale dołączenie odpowiedniego formularza. Wybranie profesjonalnej firmy logistycznej, która cieszy się dobrą opinią, usprawni proces reklamacji.

 

Dowiedz się więcej o ekspansji zagranicznej

Nie bój otworzyć się na nowych klientów i rozpocząć sprzedaży cross-border. Dobre przygotowanie do wdrożenia zminimalizuje ryzyko związane z ekspansją. Pamiętaj o dostosowaniu treści sklepu oraz metod dostaw i płatności do lokalnych rynków, a twój sklep będzie miał większą szansę na sukces w handlu transgranicznym. Chcesz dowiedzieć się więcej o ekspansji sklepów za granicę? Pobierz e-booka! Możesz przeczytać w nim rozdział Michała Rokuszewskiego (DHL) i Rafała Nawłoki (DPD) o logistyce w e-handlu na rynkach międzynarodowych.


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab