Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

28.09.2020
E-biznes

Sprzedaż zagraniczna w e-commerce - o dostosowaniu treści w sklepie internetowym

Sprzedaż zagraniczna w e-commerce - o dostosowaniu treści w sklepie internetowym

Zainteresowanie sklepów internetowych sprzedażą zagraniczną rośnie z dnia na dzień. Jako platforma dostosowujemy się do tych zmian, oferując unikalne rozwiązania. To jednak nie wszystko. Chcemy się także dzielić wiedzą. W tym artykule poznasz praktyczną stronę wielojęzyczności sklepu, czyli dowiesz się, jak zadbać o treści w sklepie.

 

 

Decydując się na otwarcie nowego zagranicznego kanału sprzedaży, staniesz przed kilkoma kwestiami, które będą zależeć nie tylko od Ciebie, ale również od technicznych możliwości systemu e-commerce, na którym rozwijasz sklep online. Jedną z nich jest wielojęzykowość.

 

Podejmując decyzję o starcie, będzie musiał zdecydować, czy tworzysz zupełnie nową witrynę internetową (np. https://deezee.com.ua, https://deezee.pl) czy przygotowujesz wersję językową obecnego sklepu (np. https://deezee.eu). W obu przypadkach konieczne będzie tłumaczenie zawartości strony, a zwłaszcza przycisków typu call-to-action, ścieżki realizacji zamówienia, płatności i elementów nawigacyjnych. Cechą platformy powinna być możliwość szybkiego i sprawnego wgrania nowego (i dowolnego) języka oraz tłumaczeń.

 

W AtomStore umożliwiliśmy szybkie dodawanie wersji językowych.

 

Co należy przetłumaczyć w sklepie internetowym?

Nie tylko opisy produktów! Przede wszystkim zacznij od stałych elementów, które są w każdym sklepie. Nie zapomnij o:

  • przyciskach CTA, m.in. Dodaj do koszyka, Zobacz więcej, Wybierz rozmiar,
  • kategoriach produktowych,
  • nagłówkach i banerach,
  • filtrach,
  • etapach koszyka,
  • rekomendacjach,
  • komunikatach, np. Wybierz formę płatności, Inny adres dostawy.

 

Panel zarządzania tłumaczeniami daje możliwość wgrania gotowych tłumaczeń lub wprowadzenia ich samodzielnie dla poszczególnych akcji w sklepie oraz z podziałem na każdy język sklepu.

 

Kolejnym etapem zmian są m.in. statusy zamówień i nazwy kategorii. Idealnie, jeżeli nie duplikujemy tych informacji, tylko przypisujemy im językowe odpowiedniki. Przykład? Dla statusu zamówienia „Dostarczony” będzie to „Delivered”.

 

Nie zapomnijmy również o kontach użytkowników, module reklamacji lub zwrotu, informacjach o kosztach dostawy i płatności oraz kontakcie. To informacje, na które wyczuleni są konsumenci zagraniczni. Chcą mieć pewność, że firma jest rzetelna oraz oferuje bezproblemowy zwrot i reklamację produktów (o bezproblemowej procedurze zwrotów i reklamacji przeczytasz tutaj). Wszystkie te informacje są na tyle ważne, że powinny zostać przetłumaczone na język klienta, którym się posługuje.

 

 

 

Wraz z rozwojem sklepu zagranicznego będziesz chcieć zatrudniać osoby z wybranego kraju, np. dla lepszej obsługi klientów. Dla nich stworzyliśmy wersję systemu AtomStore w języku angielskim, który można wybrać podczas logowania.

 

Sprawdź teraz

 

Wracając do pytania o wybór pomiędzy zupełnie nową witryną a przygotowaniem dodatkowej wersji językowej obecnej... To zależy od Twojej platformy. Jeden z naszych klientów sprzedaje akcesoria militarne. Jego klienci pochodzą m.in. z Francji i Niemiec. Posiada trzy wersje językowe swojego sklepu. W efekcie zarządza wszystkim zamówienia w jednym panelu bez względu na to, w jakiej walucie klient dokona zakupu.

 

Podobnie działa model biznesowy firmy DeeZee, która na jednej platformie obsługuje zamówienia z aż czterech rynków oraz oferuje wysyłkę do krajów Unii Europejskiej. Jest to nawet kilka tysięcy zamówień miesięcznie z całej Europy.

 

Maile transakcyjne, newslettery, landing pages i SEO – co z nimi?

Bardzo dobre pytanie! Tłumaczenie drzewka kategorii, podkategorii czy opisów jest proste i intuicyjne. Zdecydowana większość systemów radzi sobie z tym bardzo dobrze. Kolejnym wyzwaniem jest przygotowanie maili transakcyjnych, czyli informacji wysyłanych do klienta po złożeniu zamówienia. W AtomStore wystarczy wprowadzić nowe treści dla wybranego statusu zamówienia i gotowe! Dodatkowo, nowa funkcja wysyłania SMS-ów w ramach przypomnienia do statusów zamówienia również obejmuje wersje językowe.

 

Rozwijając sklep zagranicą, na pewno będziesz chcieć postawić na mocne działania marketingowe. W systemie możesz stworzyć m.in. program lojalnościowy na wzór polskiego odpowiednika (zmienia się tylko waluta) i politykę rabatową.

 

Nie zapomnij budować społeczności wokół swojej marki. Warto postawić na niedrogie rozwiązanie jak newsletter. Wybierając w opcjach język np. angielski, system stworzy boksy produktowe z przypisaną do języka walutą. Dzięki funkcji duplikacji newsletterów stworzenie odpowiednika newslettera w innym języku potrwa dosłownie chwilę.

 

Boksy produktowe, które podają cenę w euro to wynik jednego kliknięcia.

 

Bardzo często w sklepach powstają dedykowane landing page (nowości, wyprzedaże, kolekcje itp.). Jeżeli zarządzasz kilkoma sklepami w różnych językach naraz, docenisz opcję tworzenia uniwersalnych landing page. Dzięki indywidualnemu układowi treści możesz po pierwsze przetłumaczyć ręcznie tytuły poszczególnych sekcji oraz przypisać strony do wybranych wersji językowych.

 

 Landing page w AtomStore zyskały na funkcjonalności i uniwersalności.

 

Na koniec, warto też zwrócić uwagę na narzędzia SEO oraz wygodne pozycjonowanie swoich produktów w zagranicznym Google. Przede wszystkim, weź pod uwagę elastyczność zarządzania modułem SEO.

 

 

Wielojęzykowość jest często wymieniana jako pierwszy element do sprawdzenia na platformie e-commerce w przypadku ekspansji zagranicznej. Przed wyborem sprawdź przede wszystkim, jak wygląda zarządzanie tłumaczeniami, ale i innymi funkcjami sklepu jak marketing czy SEO.

 

Jak przygotować się do ekspansji zagranicznej?

Szukasz dobrego i kompletnego źródła informacji, o tym tym jak rozpocząć sprzedaż internetową za granicą? Pobierz poradnik dla e-commerce. Na ponad 60 stronach znajdziesz praktyczne, przygotowane przez ekspertów z branży informacje o eksporcie online.

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab