Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

Personalizacja w e-mail marketingu. Wyślij wiadomość w czasie największej aktywności subskrybenta

Personalizacja w e-mail marketingu. Wyślij wiadomość w czasie największej aktywności subskrybenta

Personalizacja to niezmienny trend w marketingu od kilku lat. W AtomStore udostępniliśmy nową funkcję, która pozwala na dobranie godziny wysyłki wiadomości w czasie największej aktywności klienta.

 

Do internautów dziennie trafiają setki wiadomości. To sprawia, że odbiorcy są często przebodźcowani. Jeśli chcesz się wyróżnić z grona innych marek, musisz postawić na zaawansowaną personalizację. W AtomStore chcemy Ci to umożliwić. Właśnie dlatego na naszej platformie pojawiła się nowa funkcja dostępna w pakiecie Marketing Automation Extended – możliwość zaplanowania wysyłki newsletterowej w czasie największej aktywność klienta w sklepie. Jej wykorzystanie może być elementem nowoczesnej kampanii marketing automation.

 

Jak mierzymy największą aktywność klienta?

System mierzy aktywność klientów na podstawie wizyt użytkowników w sklepie – zapamiętuje, o której godzinie i w jaki dzień konkretny klient odwiedził stronę twojego e-sklepu. Na podstawie tych danych wylicza uśrednione informacje o czasie największej aktywności użytkowników. Im częściej klient będzie odwiedzał twój sklep, tym system będzie miał więcej danych, więc informacja o czasie największej aktywności będzie dokładniejsza. Dzięki nowej funkcji newslettery i powiadomienia nie będą wysyłane o tej samej porze do wszystkich subskrybentów, ale według godzin aktywności odbiorcy

 

Przykład: Na podstawie wizyt system odnotowuje, że klient A (user A) najczęściej wchodzi do sklepu w poniedziałek o 8:00, a klient B (user B) o 10:00 w czwartki. Przy tworzeniu kampanii newsletterowej włączasz opcję „Wyślij w porze największej aktywności klienta” i wybrać opcję na „1 godzinę przed największą aktywnością klienta”. Dzięki niej system nie musi wysyłać wiadomości do wszystkich subskrybentów w tym samym czasie, ale może ich podzielić na dodatkowe segmenty w zależności od godziny aktywności.

 

Użytkownikowi A, który najczęściej odwiedza Twój sklep w drodze do pracy, czyli jest aktywny najczęściej ok. 8:00, system wyśle newsletter ok. 7:00. Do tego, który lubi przeglądać produkty przy pierwszej kawie w biurze (użytkownik B) rozpocznie wysyłkę o 9:00. Pozostałym subkrybentom, w przypadku których system nie odnotował aktywności w twoim e-sklepie, system wyśle wiadomość o czasie wybranym w ustawieniu „Wyślij”.

 

Funkcja jest dostępna dla newsletterów (Newsletter → Stwórz nowy) i wiadomości stworzonych w zakładce Powiadomienia, Przypomnienia (Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia). Uwaga! Zbieramy informacje o godzinie i dniu aktywności, jednak przy wysyłce newsletterów wykorzystujemy tylko informację o czasie (informacja na styczeń 2022).

 

Jak wysłać wiadomość w czasie największej aktywności klienta?

Aby aktywować opcję wystarczy podczas tworzenia newslettera wybrać ustawienie „Wyślij w porze największej aktywności klienta – na X godzin przed największą aktywnością klienta”. Zostawienie pola z godzinami pustego lub wpisanie w nie „0” sprawi, że system prześle wiadomość o czasie największej aktywności klienta.


panel sklepu - newsletter

 

Pamiętaj, aby ustawić także czas wysyłki dla subskrybentów, którzy w ostatnim czasie nie odwiedzali twojego sklepu, żeby system wysyłał im newsletter w wybranym przez ciebie terminie.

 

PROTIP: Wysyłka w czasie największej aktywności klienta to nie jedyny sposób na personalizację na platformie AtomStore. Możesz postawić na segmentację klientów albo wykorzystać jeden z naszych silników rekomendacji. Wystarczy, że w treści wiadomości użyjesz któryś z poniższych znaczników:

 

#rekomendacje_spersonalizowane:x#

#rekomendacje_zakupowe:X#

#rekomendacje_powiazane:X#

 

gdzie X oznacza liczbę produktów, które wyświetlą się klientowi.

 

Kiedy najlepiej wysyłać kampanie e-mailowe?

Nie istnieje uniwersalna odpowiedź, choć poświęcono temu niejeden artykuł i wiele badań. Wszystko zależy od branży, sezonu i konkretnego subskrybenta. Jeśli chcesz postawić na zaawansowaną personalizację i zwiększyć wskaźnik open rate (OR), postaw na wysyłkę w czasie największej aktywności klienta. Jest to możliwie z AtomStore. 


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwola elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab