Blog

17.03.2020
E-biznes

Gdzie szukać oszczędności w sklepie internetowym?

Gdzie szukać oszczędności w sklepie internetowym?

Oszczędności to problem przed którym stanęły dziś (i stawać będą) nie tylko usługi czy tradycyjny handel, ale również e-commerce. Podpowiadamy, gdzie szukać oszczędności, jeżeli prowadzisz swój sklep online na platformie AtomStore.

 

Nawet jeżeli sam kryzys potrwa zaledwie chwilę, jego skutki firma będzie odczuwać jeszcze przez wiele miesięcy. Zwlekanie z generowaniem oszczędności może skończyć się utratą płynności finansowej, co oznacza zmniejszenie obrotów, zwolnienia pracowników, a w najgorszym przypadku plajtę biznesu. E-commerce wcale nie jest wolny od tego ryzyka. I tak w przypadku kryzysu związanego np. z COVID-19, branżę już wkrótce mogą dotknąć wyraźne problemy. Gdzie szukać więc oszczędności?

 

Rezygnuj z narzędzi dodatkowych, korzystaj z rozwiązań systemowych

Sklepy online wyposażone są w całą paletę dodatkowych narzędzi, które należy utrzymywać. Warto jeszcze raz zastanowić się, które tak naprawdę są wykorzystywane.

 

1. System marketing automation

Jednym z nich może być system marketing automation. Zaawansowane systemy są drogie i wymagają osobnego etatu, aby wykorzystać ich potencjał. Przyjrzyj się, czy w pełni wykorzystujesz potencjał tego narzędzia. A może płacisz za niego abonament, a efektów nie widać? W takiej sytuacji lepiej zrezygnować z usługi i wykorzystać wbudowane możliwości platformy e-commerce do ratowania koszyków czy aktywizowania klientów do zakupów.

 

W AtomStore znajdziesz zaawansowany system do marketing automation, który… nic nie kosztuje! Oferuje wszystkie popularne możliwości dedykowanych systemów MA (ratowanie koszyków, wysyłka kuponów, wiadomości SMS, przypomnienia od ostatniej wizyty, maile powitalne itd.), wszystkie niezbędne statystyki i najważniejsze - możliwość bazowania na danych behawioralnych klientów. To oznacza, że możesz docierać do nich z bardzo precyzyjnym komunikatem.

 

 

Sprawdź funkcje modułu marketing automation

 

 

Marketing automation to moduł wbudowany w platformę AtomStore, który otrzymujesz w ramach abonamentu. To jeden z najbardziej rozbudowanych systemów do MA dostępny na platformach e-commerce.

 

2. System do e-mail marketingu

Newslettery to w zasadzie podstawowy kanał komunikacji w e-commerce, dlatego nie warto z nich rezygnować. Jednak większe sklepy nie mają co liczyć na darmowe narzędzie zewnętrzne do ich wysyłki. Dlatego znowu warto zerknąć, co oferuje Twój dostawca platformy e-commerce. W AtomStore w standardzie udostępniamy bardzo rozbudowany moduł newslettera i SMS.

 

Można stworzyć dowolny szablon wiadomości, a następnie bardzo łatwo uzupełnić go o treści. Wśród funkcji modułu są takie, jak:

  • grupy i segmenty subskrybentów,
  • personalizacja newsletterów (produkty, imię),
  • targetowanie odbiorców w zależności od ostatniej akcji w sklepie (np. oglądał, ale nie kupił),
  • statystyki

Moduł Newsletter jest dostępny w standardzie na platformie AtomStore. To oznacza, że nie pobieramy za niego żadnych dodatkowych opłat.

 

3. Dodatkowe płatne narzędzia

Gdy w firmie potrzebne są oszczędności, trzeba pogodzić się z rezygnacją z niektórych rzeczy. Zastanów się, których narzędzi nie potrzebujesz na co dzień. Może to płatna licencja HotJar, zewnętrzne narzędzia do rekomendacji czy pop-up lub narzędzie typu social proof czy opinie. Nie generują one informacji lub komunikacji, która jest niezbędna do funkcjonowania sklepu, dlatego w gorszym okresie warto rozważyć rezygnację z nich.

 

Na czym nie warto oszczędzać w e-commerce?

To, czego konsument zawsze oczekuje od sklepu to wysoka dostępność towaru, możliwość szybkiego kontaktu oraz elastyczne formy dostawy. Są więc rozwiązania, na których nie warto oszczędzać.

 

Po pierwsze, sprawdź czy oferujesz elastyczne formy dostawy, nawet tymczasowo. Jeżeli nie, warto wtedy skorzystać z oferty Furgonetki, która oferuje najpopularniejsze formy dostawy m.in. odbiór w punkcie oraz śledzenie paczki. Do tego Furgonetka oferuje atrakcyjne warunki dla klientów AtomStore.

 

Po drugie, włącz możliwości live chatu z Twoimi pracownikami z działu obsługi klienta. Dziś Twoi klienci jeszcze bardziej potrzebują informacji o dostępności produktu, realizacji zamówień lub możliwościach zwrotu towaru. W ten sposób poprawiasz komunikację między Wami, a także zbudujesz ich pozytywne doświadczenie ze sklepem. Na takim sposobie komunikacji na pewno nie warto oszczędzać. W AtomStore możesz skorzystać z gotowych integracji z takim narzędziami chat jak:

  • Smartsupp Live Chat
  • Thulium Chat
  • Tidio Chat
  • User.com
  • Zendeks Chat (daw. Zopim Chat)

 

Wszystkie integracje z chatami można znaleźć w dashboardzie: Ustawienia → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → Chaty.

 

Po trzecie, skorzystaj z algorytmów sortowania. To nowość w naszym systemie e-commerce, która pozwala na sortowanie produktów w sklepie online po wybranych parametrach. Algorytmy sortowania pozwolą Ci pokazać wyżej produkty, które mają np. największą dostępność. Kilka pomysłów na to jak wykorzystać nowe narzędzie opisujemy w tym artykule.

 

 

 

Posiadanie oszczędności w bieznesie jest bardzo ważne, dlatego nie warto zwlekać z rozpoczęciem ich gromadzenia na różne sposoby. 

 

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab