Case Study

Dostosowanie sklepu Polmarkus do sprzedaży mobilnej

Nawet najlepszy sklep potrzebuje zmian. Za rozwojem firmy, poszerzaniem asortymentu, zmianami na rynku e-commerce i nowymi trendami musi podążać również wygląd sklepu i UX strony. Firma Polmarkus zdecydowała się na redesign swojego sklepu w ramach współpracy z AtomStore.

Informacja o kliencie

Firma Polmarkus działa w branży wyposażenia piekarni, cukierni i lodziarni. Jest jednym z czołowych graczy wśród dostawców wyposażenia dla swojej branży. W związku z dynamicznym rozwojem e-commerce, w 2012 firma podjęła decyzję o uruchomieniu sklepu internetowego. Od tego momentu jest ona klientem AtomStore.

 

Współpraca pomiędzy firmą Polmarkus a AtomStore trwa nieprzerwanie od 6 lat. Biorąc pod uwagę nieustanny rozwój sklepu, poszerzanie asortymentu oraz potrzeb funkcjonalnych, klient podjął decyzję o redesignie strony. Jednym z głównych powodów był wzrost znaczenia kanału mobile i najnowsze trendy w branży e-commerce.

 

 

Cele projektu

  • opracowanie projektu graficznego zgodnego z najnowszymi trendami w e-commerce,
  • przebudowa menu i poprawa UX w sklepie ze szczególnym uwzględnieniem nawigacji,
  • przygotowanie responsywnej wersji strony dostosowanej do sprzedaży mobile,
  • przyspieszenie działania strony,
  • opracowanie szablonu zgodnego z aktualnymi wymaganiami SEO.

Realizacja
Prace przy redesignie trwały pół roku. Zaczęto od analizy i audytu obecnej strony, na jego podstawie przygotowano makiety UX, kreacje i kompletny projekt graficzny sklepu z przejrzystym layoutem dostosowanym do najnowszych trendów branżowych. Następnie oprogramowano nowy szablon sklepu w technologii RWD, dostosowany do urządzeń mobilnych.

 

Największymi wyzwaniami podczas redesignu były:

 

  • rozbudowane drzewo kategorii,
  • dostosowano nawigację strony do nowego layoutu,
  • przygotowano nowe możliwości prezentowania towarów - widok zestawów
  • uporządkowano i usunięto zbędne elementy strony,
  • zmodyfikowano moduł rekomendacji i personalizacji elementów strony,
  • wprowadzono koszyk, z bezpośrednim wyborem formy płatności już na poziomie koszyka.
  • utworzono sekcję banerów na listingu menu, grafiki są uzależnione od kategorii w celu lepszego merchandisingu

 

Zestawy produktowe Polmarkus

Zestawy mogą dotyczyć różnych kombinacji produktów (produktu głównego i akcesoriów, produktów równorzędnych, produktu głównego i usług). Dzięki nim sprzedawcy mogą zapewnić korzyść dla klientów - zestawy mogą pełnić rolę promocji czy mieć atrakcyjną cenę.

czytaj więcej
koszyk

Aby wzmocnić sprzedaż, na karcie produktów, które są elementami zestawu stworzono boks informujący o tym, iż produkt jest także dostępny w zestawie oraz korzyści jaka płynie z zakupu produktu w zestawie.

Karta produktu przedstawia główny produkt, wyszukiwany przez klienta. W standardowych miejscach pojawia się galeria oraz opis i inne elementy strony. Poniżej klient ma możliwość zapoznać się z produktami tworzącymi zestaw - ramka/pole pojawia się przy produktach, które są elementami zestawu.

 

zwiń szczegóły

Efekty wdrożenia

Zgodnie z wymaganiami klienta, przygotowano nowy projekt strony, który charakteryzuje się nowoczesnym designem, jest też bardziej spójny z obecnym wizerunkiem firmy.
Po wdrożeniu nowego projektu strony, czas jej ładowania uległ przyspieszeniu, a klienci mogą korzystać z “lżejszej” strony z nowoczesną grafiką i sprawniejszą nawigacją. Strona ma przejrzysty layout dostosowany do trendów branżowych. Klient uzyskał możliwość wykorzystania cross sellingu i upsellingu dzięki wdrożeniu modułu rekomendacji. Wprowadzone zmiany i ulepszenia wpłynęły na poprawę konwersji oraz spadek współczynnika odrzuceń - klienci chętniej realizują zamówienia i finalizują swoje transakcje.

 

Plany na przyszłość

 

Patryk Czypek Specjalista ds. e-commerce Polmarkus

Chcemy zacząć chętniej wykorzystywać z pewnością zestawy produktowe, funkcje gratisów do produktów oraz rekomendacjach produktów komplementarnych w celu zwiększenia średniej wartości koszyka Testujemy również funkcje marketing automation platformy.
Patryk Czypek Specjalista ds. e-commerce Polmarkus.

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab