Case Study

1200% więcej zamówień przez smartfony. Case study sklepu Polmarkus

Wraz z rozwojem firmy i zmianami preferencji klientów, każda witryna potrzebuje odświeżenia, zwłaszcza jeśli planuje ekspansję zagraniczną. Strona internetowa Polmarkus w ostatnich latach przeszła gruntowny redesign, została dostosowana do nowych potrzeb i użytkowników mobilnych, a sam sklep rozpoczął sprzedaż zagraniczną.

 

Polmarkus wyposaża piekarnie, cukiernie, lodziarnie i gastronomię, oferując pełne wsparcie technologiczne. Jest jednym z czołowych graczy wśród dostawców w swojej branży. Firma działa od 1992 r., ale jej tradycja piekarska sięga 1932 r. Hurtownia ma w swojej ofercie ponad 8 tysięcy produktów i trafia do 4 tysięcy odbiorców w sektorze B2B, co generuje dziesiątki zamówień dziennie. Współpraca z AtomStore trwa nieprzerwanie od 2012 r., kiedy hurtownia rozpoczęła sprzedaż online.

 

  

zobacz sklep

 

Nowy layout strony

Polmarkus rozpoczął sprzedaż internetową 10 lat temu, kiedy e-commerce wyglądał zupełnie inaczej. Z czasem coraz dłuższe ładowanie się strony, brak przyjaznego layoutu i niedostosowanie do użytkowników mobilnych negatywnie wpływało na sprzedaż. Strona wymagała redesignu, dzięki któremu byłaby nie tylko spójna z wizerunkiem marki, ale także odpowiadałby na potrzeby klientów. Firma miała wkrótce rozpocząć sprzedaż transgraniczną, a do tego potrzebował przejrzystej, stabilnej strony z dobrym UX-em.

 

Zespół UX i UI designerów przygotował makiety oraz zaprojektował zupełnie nowy szablon dla sklepu, który wdrożyli nasi front-end deweloperzy zgodnie z zasadami Responsive Web Design. Udało się:

  • poprawić nawigację w sklepie,
  • stworzyć funkcjonalny listing produktów z zaawansowanym mechanizmem filtrów,
  • wdrożyć szablon RWD, który z łatwością można implementować na innych rynkach zagranicznych.

 

Internacjonalizacja sprzedaży

Polmarkus ma już za sobą pierwsze próby ekspansji zagranicznej na Czechach. Pod adresem http://obchod.polmarkus.cz/ zakupy mogą robić nasi południowi sąsiedzi. Uruchomienie sklepu za granicą na AtomStore było w tym przypadku bardzo szybkie – trwało 6 miesięcy. Klient wykorzystał moduł synchronizacji i szablon na rynek krajowy, dzięki czemu uruchomienie sklepu było możliwe po przetłumaczeniu nazw i opisów produktów.

 

Patryk Czypek menadżer ds. e-commerce w Polmarkus

Czeska wersja sklepu pobiera dedykowane drzewko kategorii, które w polskim panelu jest multistore’em. Produkty są widoczne w czeskim sklepie dopiero po przetłumaczeniu i wpięciu do odpowiedniej kategorii. Zdecydowaliśmy się na pracę z modułem synchronizacji ze względu na realizację zamówień bezpośrednio z czeskiego oddziału, który ma również własny magazyn. Osobny panel do zarządzania sklepem jest w tym przypadku lepszym rozwiązaniem niż praca w multistore. Dzięki modułowi dostawcy dostępnym na platformie AtomStore magazyn w Czechach nie ogranicza się tylko do swoich stanów magazynowych, ale także korzysta z magazynu centralnego, dzięki czemu zapewniamy większą dostępność produktów. W najbliższym czasie planujemy otworzyć hurtownię online także na Słowacji, gdzie obecnie działa nasz oddział stacjonarny.

 

Wejście na rynek czeski z AtomStore jest bardzo proste, ponieważ udostępniamy konieczne integracje. Między innymi z:

  • czeską bramką płatności CSOB,
  • operatorem logistycznym Zasilkovna – lokalnymi punktami odbioru,
  • popularnymi porównywarkami, m.in. Zbozi.cz czy Heureka (czeskie Ceneo).

 

W 2018 r. Polmarkus rozpoczął sprzedaż online w Czechach. Sklep planuje także sprzedaż na Słowacji.

 

zobacz czeski sklep Polmarkus

 

Multistore i multichannel

AtomStore to intuicyjny SaaS dla doświadczonych specjalistów e-commerce. Stworzenie nowego e-sklepu w subdomenie jest łatwe i szybkie dzięki funkcji multistore. Właśnie tak powstał outlet sklepu Polmarkus. Wystarczy kilka zmian kolorystycznych, nowe logo, et voilà! Łatwe zarządzanie katalogiem produktów oraz modułem SEO dla wielu sklepów lub krajów sprawia, że wdrożenie nowego kanału sprzedaży w innej domenie, subdomenie czy w nowej wersji językowej jest po prostu proste!

 

Polmarkus prowadzi również sprzedaż na Allegro. Sklep korzysta z dwustronnej integracji AtomStore z serwisem. Dzięki temu może zarządzać aukcjami oraz realizować zamówienia z Allegro w tym samym panelu, co zamówienia składane w sklepie. Proste, wygodne i efektywne!

 

Siła rekomendacji i informacji w B2B

Sklep Polmarkus kieruje swoją ofertę do B2B – piekarnii, cukiernii, czy mówiąc ogólniej gastronomii. Klienci biznesowi lubią robić zakupy w sieci i oczekują, że będą one wygodne, spersonalizowane i szybkie. Oba sklepy – polski i czeski, charakteryzują się przyjaznym designem, wysokim customer experiance oraz intuicyjnością. Sprzedawca udostępnia wiele informacji o produktach, stan magazynowy i dostępność towarów.

 

 

E-commerce korzysta z możliwości silnika rekomendacji, który oferuje platforma AtomStore. Nawet co 10 produkt jest dodawany do koszyka na podstawie rekomendacji w sklepie. Wraz z przeglądaniem sklepu system coraz lepiej poznaje zainteresowania klienta. Silnik rekomendacji AtomStore korzysta m.in. z inteligentnych systemów rekomendujących jak Collaborative Filtering znanego ze Spotify czy Amazon. Taki CX wpływa na wysoką lojalność klientów. Połowa kupujących w sklepie Polmarkus dokonuje ponownego zakupu.

 

Podsumowanie

W ciągu ostatnich lat sklep Polmarkus przeszedł gruntowy redesign, dostosował CX pod użytkowników mobilnych, otworzył się na czeski rynek online,dzięki wykorzystaniu modułu synchronizacji, rozwinął swój biznes za pomocą funkcji multistore i ciągle zwiększać sprzedaż dzięki silnikowi rekomendacji.

 

Nowy projekt strony jest spójny z obecnym wizerunkiem firmy oraz znaczące skrócony czas ładowania się sklepu czas ładowania znacząco się skrócił, dzięki czemu klienci korzystają z lżejszej strony z nowoczesną grafiką i sprawną nawigacją. Strona ma przejrzysty layout dostosowany do trendów branżowych. Klient zyskał możliwość wykorzystania cross sellingu i up-sellingu dzięki wdrożeniu modułu rekomendacji. Udana ekspansja na Czechy sprawiła, że Polmarkus planuje otwarcie e-sklepu także na Słowacji. Wprowadzone zmiany i ulepszenia wpłynęły na zwiększenie konwersji sprzedaży oraz liczby zamówień.Taki wzrost jest możliwy bez zmiany platformy dzięki wszechstronności AtomStore.

Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska