Manta Polska - od producenta do sprzedawcy on-line
Ile może trwać wdrożenie funkcjonalnego sklepu internetowego na platformie e-commerce? Doświadczenie podpowiada około 6 do nawet 12 miesięcy – od konfiguracji, przez stworzenie responsywnego designu po optymalizację serwisu. Nam udało się tego dokonać w... trzy miesiące! Zobacz, jak wygraliśmy z czasem w świetnym stylu przy projekcie dla Manta Polska.
Z offline do online w 90 dni
Wyzwanie: Potrzeba stworzenia nowego kanału sprzedaży
Manta Polska to największy polski producentów elektronik użytkowej. Wraz z rozwojem biznesu powstała potrzeba rozszerzenia kanałów sprzedaży sprzętu. Oczywistym kierunkiem był e-commerce. Sklep ma za zadanie pełnić rolę pierwszego kontaktu klienta z produktem. Ambitny projekt wdrożenia zupełnie nowego e-sklepu od podstaw przypadł w udziale AtomStore.
Cel: Stworzenie intuicyjnego sklepu online
Po rozmowie z Mantą ustaliliśmy najważniejsze cele, jakie musiał zrealizować zespół wdrożeniowy. Należały do nich:
- stworzenie kanału dystrybucji e-commerce ze szczególnym uwzględnieniem m-commerce,
- zapewnienie klientom dostępu do aktualnych, odpowiednio skatalogowanych informacji o produktach firmy,
- wdrożenie intuicyjnego oraz precyzyjnego systemu wyszukiwania produktów,
- przygotowanie sklepu do obsługi przy pomocy urządzeń mobilnych.
Rozwiązanie: Dobry zespół i gotowe moduły w ramach platformy AtomStore
Klientowi zależało na szybkim uruchomieniu sklepu internetowego, który miał ruszyć w niespełna 4 miesiące. Podjęliśmy wyzwanie i udało się uruchomić sklep w ciągu 90 dni od podpisania Umowy. Prace rozpoczęto od konsultacji z klientem, analizy jego potrzeb oraz działań konkurencji. Następnie przygotowaliśmy makiety UX, w których nacisk położyliśmy na użyteczność oraz najnowsze trendy w User Interference. Na ich podstawie stworzyliśmy projekt graficzny sklepu, który charakteryzował się nowoczesnym menu kategorii i kartą produktu w stylu one page design. Serwis został opracowany według wytycznych flat design.
Obsługa BOK jest dla mnie idealna i szybka. Osoby pracujące w BOK są dobrymi specjalistami – wystarczy podrzucić im pomysł na nowe funkcje, a za chwilę mamy je wdrożone.
Jak stworzyć sklep pod mobile, czyli m-commerce?
M-commerce to podejście w projektowaniu sklepu internetowego, który jest w pełni dostosowany do potrzeb Klienta przeglądającego i robiącego zakupy na smartfonie. Przełożenie 1:1 wersji desktopowej w wersji responsywnej często nie spełnia swojej roli. Konieczne jest przygotowanie dedykowanej wersji e-sklepu pod mobile. Jak to zrobiliśmy dla Manta Polska?
Projektowanie pod dotyk, nie pod klik
85% użytkowników smartfonów używa jednej ręki do obsługi telefonów. Dodatkowo, opuszek palca nie jest tak precyzyjny jak znacznik myszki komputerowej. Pierwsza zasada to projektowanie odpowiednich rozmiarów przycisków jak „Zamów” i formularzy do wypełnienia.
Nawigacja i priorytetyzacja
Niezwykle ważna w e-sklepie jest nawigacja, która na smartfonie musi być bardzo przejrzysta. W emanta.pl stworzyliśmy dodatkowe elementy zwiększające komfort korzystania z nawigacji, jak strzałki powrotu czy „x” służący do zamykania menu. W projektowaniu strony głównej sklepu zrezygnowaliśmy z pojęcia „linia zanurzenia” – odbiorcy na smartfonie mogą scrollować bardzo dużo tekstu. Wyeliminowaliśmy natomiast zakładki, tab-y czy mikroinformacje.
Przejrzyste formularze zakupowe
Zrobienie zakupów w emanta.pl wymaga przejścia dwóch kroków! Zbieramy tylko niezbędne dane, nie wymagamy rejestracji. Wykorzystaliśmy chceckboxy zamiast pól otwartych oraz płatności online, jak BLIK. Proces zakupu jest ultraszybki!
Efekty: Intuicyjny e-sklep z zaawansowanymi funkcjonalnościami
Powstanie sklepu internetowego to nie tylko nowy kanał sprzedaży. Dla firmy Manta istotne było także stworzenie katalogu produktów, który stanowić będzie bazę informacji o nich. W efekcie dostarczyliśmy spójny z brandem Manty czytelny, nowoczesny i intuicyjny sklep.
Ważną cechą emanta.pl jest opracowanie dużej ilości atrybutów i filtrów, po których użytkownik może precyzyjnie wyszukać potrzebny sprzęt elektroniczny. Dobrze przygotowana wyszukiwarka i filtracja produktów wraz z dokładnym opisem pozwala znaleźć klientowi odpowiedź na niemal wszystkie jego pytania i dobrać wymarzony towar.
Uprościliśmy ścieżkę zakupową, m.in. za pomocą połączenia wybrania formy płatności z dostawą, co upraszcza zakup do minimum.
Pracowałem na Preście, IAI i innych dedykowanych rozwiązaniach, ale to AtomStore jest dla mnie najlepszym systemem. Bardzo rozbudowany, nie trzeba programować nowych modułów, np. jeśli chce się zmienić integracje z kurierem czy serwisem płatności, bo Atom ma bardzo wiele rzeczy w standardzie.
Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.