Case Study

Od producenta do sprzedawcy on-line. Case study wdrożenia e-sklepu Manta Polska

Ile może trwać wdrożenie funkcjonalnego sklepu internetowego na platformie e-commerce? Doświadczenie podpowiada około 6 do nawet 12 miesięcy - od konfiguracji, przez stworzenie responsywnego designu po optymalizację serwisu. Nam udało się tego dokonać w... trzy miesiące! Zobacz, jak wygraliśmy z czasem w świetnym stylu przy projekcie dla Manta Polska.

Klient: Manta Polska - z offline do online w 90 dni

Manta to działający 20 lat na rynku Polski największy producent sprzętu RTV, AGD oraz IT. Produkty Manty są dostępne w polskich sieciach elektromarketów oraz sklepach internetowych jak Media Markt, Euro RTV AGD czy Ole Ole!. Firma prowadzi dystrybucję swoich produktów na rynkach środkowoeuropejskich, m in. na rynku czeskim, estońskim i węgierskim.

 

Wyzwanie: Potrzeba stworzenia nowego kanału sprzedaży

Manta Polska to największy polski producentów elektronik użytkowej. Wraz z rozwojem biznesu powstała potrzeba rozszerzenia kanałów sprzedaży sprzętu. Oczywistym kierunkiem był internet i mobile, czyli e-commerce. Sklep ten ma za zadanie pełnić rolę pierwszego kontaktu klienta z produktem. Ambitny projekt wdrożenia zupełnie nowego e-sklepu od podstaw przypadł w udziale AtomStore.

 

Cele, jakie Manta Polska postawiła przed zespołem wdrożeniowym, to:

  • stworzenie kanału dystrybucji e-commerce ze szczególnym uwzględnieniem m-commerce,
  • zapewnienie klientom dostępu do aktualnych, odpowiednio skatalogowanych informacji o produktach firmy, 
  • wdrożenie intuicyjnego oraz precyzyjnego systemu wyszukiwania produktów,
  • przygotowanie sklepu do obsługi przy pomocy urządzeń mobilnych,

 

Rozwiązanie: Dobry zespół i gotowe moduły w ramach platformy AtomStore

Klientowi zależało na szybkim uruchomieniu sklepu internetowego, który miał ruszyć w niespełna 4 miesiące. Podjęliśmy wyzwanie i udało się uruchomić sklep w ciągu 3 miesięcy od podpisania Umowy. Prace rozpoczęto od konsultacji z klientem, analizy jego potrzeb oraz działań konkurencji. Następnie przygotowaliśmy makiety UX, w których nacisk położyliśmy na użyteczność oraz najnowsze trendy w User Interference. Na ich podstawie stworzyliśmy projekt graficzny sklepu, który charakteryzował się nowoczesnym menu kategorii i kartą produktu w stylu one page design. Serwis został opracowany według wytycznych flat design.

 

 

Mirosław JurkowskiE-commerce Manager

Obsługa BOK jest dla mnie idealna i szybka. Osoby pracujące w BOK są dobrymi specjalistami - wystarczy podrzucić im pomysł na nowe funkcje, a za chwilę mamy je wdrożone.

 

 

Jak stworzyć sklep pod mobile, czyli m-commerce?

mcommerce

M-commerce to podejście w projektowaniu sklepu internetowego, który jest w pełni dostosowany do potrzeb Klienta przeglądającego i robiącego zakupy na smartfonie. Przełożenie 1:1 wersji desktopowej w wersji responsywnej często nie spełnia swojej roli. Konieczne jest przygotowanie dedykowanej wersji e-sklepu pod mobile. Jak to zrobiliśmy dla Manta Polska?

czytaj więcej

projektowanie

Projektowanie pod dotyk, nie pod klik

85% użytkowników smartfonów używa jednej ręki do obsługi telefonów. Dodatkowo, opuszek palca nie jest tak precyzyjny jak znacznik myszki komputerowej. Pierwsza zasada to projektowanie odpowiednich rozmiarów przycisków jak “Zamów”, czy formularzy do wypełnienia. Fonty to istotny element czytelności strony, dlatego im również poświęciliśmy dużo uwagi.

 

 

nawigacja

Nawigacja i priorytetyzacja

Niezwykle ważna w e-sklepie jest nawigacja, która na smartfonie musi być bardzo przejrzysta. W emanta.pl stworzyliśmy dodatkowe elementy zwiększające komfort korzystania z nawigacji, jak strzałki powrotu czy “x” służący do zamykania menu. W projektowaniu strony głównej sklepu emanta.pl zrezygnowaliśmy z pojęcia jak “linia zanurzenia” - odbiorcy na smartfonie mogą scrollować bardzo dużo tekstu. Wyeliminowaliśmy natomiast zakładki, tab-y czy mikro informacje.

 

 

 

koszyk

Przejrzyste formularze zakupowe

Zrobienie zakupu w emanta.pl wymagają przejścia dwóch kroków! Zbieramy tylko niezbędne dane, nie wymagamy rejestracji.
Wykorzystaliśmy chceckboxy zamiast pól otwartych oraz płatności online, jak BLIK. Proces zakupu jest ultraszybki!

 

 

zwiń szczegóły

 

Efekty: Intuicyjny e-sklep z elektroniką z zaawansowanymi funkcjonalnościami

Nowy sklep internetowy to nie tylko nowy kanał sprzedaży. Dla firmy Manta istotne było także stworzenie katalogu produktów, który stanowić będzie bazę informacji o produktach. W efekcie dostarczyliśmy spójny z brandem Manty czytelny, nowoczesny i intuicyjny sklep.

 

Ważną cechą emanta.pl jest opracowanie dużej ilości atrybutów i filtrów, po których użytkownik może precyzyjnie wyszukać potrzebny sprzęt elektroniczny. Dobrze przygotowana wyszukiwarka i filtracja produktów wraz z dokładnym opisem pozwala znaleźć klientowi odpowiedź na niemal wszystkie jego pytania i dobrać wymarzony towar.

 

Uprościliśmy ścieżkę zakupową m.in. za pomocą połączenia wybrania formy płatności z dostawą, co upraszcza zakup do minimum.

 

Mirosław JurkowskiE-commerce Manager

Pracowałem na Preście, IAI i innych dedykowanych rozwiązaniach, ale to AtomStore jest dla mnie najlepszym systemem. Bardzo rozbudowany, nie trzeba programować nowych modułów np. jeśli chce się zmienić integracje z kurierem czy serwisem płatności, bo Atom ma bardzo wiele rzeczy w standardzie.

 

 

Największe wyzwania w procesie wdrożenia AtomStore dla Manty Polska:

  • szybkie wdrożenie projektu (3 miesiące),
  • przygotowanie karty produktowej, która spełni oczekiwania w zakresie informacji zarówno pasjonatów technologii, jak i przeciętnego konsumenta,
  • utworzenie zaawansowanej wyszukiwarki pozwalającej na szukanie po frazach, nazw z literówkami,
  • przygotowanie porównywarki uwzględniającej wszystkie atrybuty i filtry produktowe,
  • przygotowanie strony responsywnej.
Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab