Blog

11.01.2022
E-commerce Growth

Poznaj najważniejsze zmiany w AtomStore w 2021

Poznaj najważniejsze zmiany w AtomStore w 2021

2021 to kolejny rok ogromnego rozwoju e-commerce’u. My też nie próżnowaliśmy. Nasz zespół urósł dwukrotnie, coraz więcej dużych marek decyduje się na migrację na naszą platformę, udało nam się także wypuścić wersję beta progresywnej aplikacji. I to nie wszystko! Sprawdźcie, jak zmieniliśmy się dla Was w ubiegłym roku.

 

1. Mamy AtomStore PWA

Nad progresywną aplikacją webową pracowaliśmy intensywnie przez ostatnie miesiące i… udało się! 2021 kończymy z wersją beta. Już niedługo udostępnimy Wam wersję demo, w drugim kwartale rozpoczynamy wdrożenia, a do końca 2022 chcemy stworzyć wersję PWA dla B2B.

 

POZNAJ 10 ODPOWIEDZI NA PYTANIA O PWA

 

Progressive Web App daje możliwość stworzenia jednego sklepu internetowego, który działa zawsze i wszędzie! Obojętnie, czy Twój klient kupuje na desktopie czy smartfonie, online czy offline – może skorzystać z PWA. Sklep w technologii PWA otrzymuje dodatkowe funkcjonalności, które dotychczas były zarezerwowane wyłącznie dla aplikacji mobilnych. Oprócz tego jest:

  • niezawodny,
  • wydajny,
  • szybki,
  • lekki.

 

 

2. Usprawniliśmy moduł Marketing Automation

2022 będzie rokiem konsolidacji technologii. Przewidzieliśmy to wcześniej! W 2021 rozwinęliśmy nasze moduły Marketing oraz Newsletter, dzięki czemu możesz szybko, łatwo i efektywnie przeprowadzić wiele kampanii marketingowych z poziomu panelu sklepu. Poznaj cztery naszym zdaniem najważniejsze zmiany.

 

Złóż klientom życzenia z okazji urodzin i zadbaj o lojalizację

Czy wiesz, że wiadomości urodzinowe mają prawie dwukrotnie wyższy współczynnik klikalności niż standardowe newslettery? To jeden ze sposobów na zadbanie o lojalność klientów. Od jesieni 2021 na naszej platformie znajdziesz funkcję zbierania informacji o dacie urodzin klientów oraz możliwość wysyłki wiadomości w dniu urodzin oraz kilka dni przed. Wystarczy, że w trakcie zapisu do newslettera zapytasz o datę urodzin, a będziesz móc przesłać subskrybentom odpowiednie wiadomości. Sprawdź szczegółową instrukcję wysyłki newslettera urodzinowego z naszymi protipami.

 

Korzystaj z zaawansowanej segmentacji i skutecznie trafiaj do klientów

Segmentacja subskrybentów jest jednym ze sposobów na dotarcie do odbiorców w e-mail marketingu. Zwykle zewnętrzne oprogramowania nie mają dostępu do pełnej i szczegółowej bazy informacji o zachowaniu klientów w sklepie internetowym. My je mamy! W zeszłym roku uruchomiliśmy dwa nowe filtry, które pozwalają na jeszcze dokładniejszą segmentację Twoich odbiorców – liczba i kwota zamówień. Pozwalają one na podzielenie klientów ze względu na częstotliwość zamówień i ich wielkość, dzięki czemu trafniej dotrzesz m.in. do subskrybentów, którym możesz polecić na przykład produkty premium.

 

 

Komunikuj się językiem klientów, czyli wykorzystaj emotikony

Jeśli chcesz dotrzeć do klienta, warto komunikować się jego językiem. Świetnym sposobem na to jest używanie emotikon. Od 2021 możesz je wykorzystywać także na naszej platformie – w opisach produktów i kategorii, w powiadomieniach i przypomnieniach oraz w newsletterach e-mailowych i SMS-owych.

 

Przekonaj niezdecydowanych klientów dzięki odliczaniu aktywności kuponu rabatowego

Często zdarza się, że użytkownicy dodają produkty do koszyka, następnie wpisują kod rabatowy, aby sprawdzić, ile kosztowałaby po obniżce. Nie zawsze decydują się jednak na zakupy. Jak temu zaradzić? Stworzyliśmy unikalną funkcję czasu aktywności kuponu rabatowego, która ma przekonać przede wszystkim niezdecydowanych. Przetestuj ją!

 

To nie wszystkie zmiany, jakie wprowadziliśmy w naszych marketingowych modułach. Łącznie było ich kilkanaście! Sprawdź, na jakie jeszcze zwrócić uwgę:

  • w zakładce Powiadomienia, przypomnienia (Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia) umożliwiliśmy dołączanie załączników do wiadomości;
  • umożliwiliśmy wysyłkę testowych wiadomości w module Marketing Automation,
  • dodaliśmy nowe statystyki – kliknięć widgetów własnych (dla wszystkich pop-upów),
  • umożliwiliśmy tworzenie spersonalizowanych pop-upów z produktami już oglądanymi,
  • wykorzystaliśmy analizę godzin aktywności klienta, żeby poprawić personalizację w module Newsletter.

 

3. Rozwinęliśmy RMA, czyli moduł do szybkiej obsługi zwrotów i reklamacji

Zwroty i reklamacje są naturalną częścią e-biznesu. Z tego powodu aż 65% kupujących online sprawdza zasady rezygnacji z zakupów przed sfinalizowaniem transakcji. Jeśli polityka zwrotów i reklamacji jest skomplikowana i długotrwała, to klient może zdecydować się na wybór innego sklepu. W 2021 roku postanowiliśmy mocno usprawnić moduł RMA.

 

W module RMA znalazło się wiele funkcjonalności, które pozwalają sprawnie i wygodnie obsługiwać zwroty oraz reklamacje w sklepie internetowym. Należą do nich:

  • automatyczny status zamówienia dla zwrotu,
  • możliwość tworzenia szablonów odpowiedzi,
  • przypisywanie pracowników do zgłoszenia,
  • integracje z operatorami płatności i dostawcami, m.in. PayU i DPD.

 

 

4. Poznaj nowe możliwości w module Akcje promocyjne

Moduł Akcje promocyjne, czyli nasze autorskie centrum zarządzania promocjami w sklepie, działa już ponad rok. W tym czasie wzbogaciliśmy go o liczne funkcjonalności. Dodaliśmy trzy nowe typy promocji (rosnącą promocję, gratisy od kwoty i prezenty do konkretnych produktów) oraz nowe funkcje (m.in. limit promocji na użytkownika).

 

Akcje promocyjne to moduł do tworzenia promocji w e-sklepie z pełnym wachlarzem niestandardowych możliwości. Korzystają z niego takie marki jak: HalfPrice, CCC, DeeZee i Cocolita. Jeśli chcesz poznać je wszystkich, zobacz nasz webinar, w którym odtwarzamy sześć popularnych akcji promocyjnych z dużych marek internetowych i pokazujemy, jak uruchomić je w sklepie na platformie AtomStore. 

 

 

5. Uruchomiliśmy nowe narzędzie Kampanie promocyjne

Ogromną zaletą naszej platformy jest jej skalowalność. Jeśli twój biznes rośnie, to wymaga on także wdrożenia narzędzi, które pozwolą nim zarządzać w efektywny i prosty sposób. Dlatego w 2021 r. stworzyliśmy moduł Kampanie promocyjne.

 

Narzędzie Kampanie promocyjne to scentralizowany interfejs do koordynowania czasu i aktywności akcji promocyjnych, widgetów i banerów. Docenisz go zwłaszcza w okresie wyprzedażowym, ale przyda się na każdym etapie sprzedaży, bo przyspiesza i automatyzuje zadania Twojego zespołu ds. e-commerce.

 

6. Zintegrowaliśmy się z Google Analytics 4

Do globalnych zmian w e-biznesie w 2021 r. można zaliczyć rozwój Google Analytics 4. GA4 to młodszy brat popularnego i lubianego Universal Analytics. Jako jedna z pierwszych platform e-commerce zintegrowaliśmy się z usługą. Dzięki temu możesz wdrożyć najnowsze narzędzie do analityki webowej od Google w kilku prostych krokach.

 

7. Rozwinęliśmy funkcje dedykowane w sprzedaży zagranicznej

Jednym z wiodących trendów w e-commerce’ie jest sprzedaż zagraniczna. Od lat umożliwiamy naszym klientom wychodzenie ze swoją e-sprzedażą poza granice Polski, ale w zeszłym roku bardzo mocno postawiliśmy na rozwój funkcji dedykowanych cross-border. Możemy do nich zaliczyć m.in.:

  • walidację poszczególnych pól w konfiguracji kraju (możliwość zastosowania wyrażeń regularnych),
  • walidację numerów telefonów,
  • możliwość wgrania bazy kodów pocztowych. 

Rozwinęliśmy także funkcjonalność multistore – od teraz nasi klienci mają możliwość skonfigurowania kilku multistore’ów w jednej domenie i aktywację każdego z nich po języku.

 

8. Przywitaliśmy nowe marki na pokładzie

W pierwszym półroczy na naszym pokładzie przywitaliśmy iSpot – to my stoimy za funkcjonalnym layoutem, przyjaznym UX-em, licznymi funkcjami i doskonałym doświadczeniem zakupowym.

 

Ostatnio na naszej platformie wystartował sklep online HalfPrice. To klub zakupowy, który wyróżnia się na rynku rezerwacjami koszykowymi oraz codziennie nowymi promocjami tworzonymi właśnie z naszym modułem Akcje promocyjne.

 

Wśród naszych nowych klientów nie zabrakło także mniejszych marek, jak na przykład Lefleo. Strona sklepu powstała w pełni na naszym szablonie. 

 

Za nami nie tylko kilkanaście interesujących wdrożeń. W 2021 pracowaliśmy także nad rozwojem e-commerce'ów naszych klientów. Wśród nich znalazła się drogeria internetowa Cocolita.pl.

 

Podsumowanie

W 2021 skupiliśmy się na innowacjach technologicznych – stworzyliśmy własną wersję progresywnej aplikacji webowej i rozwinęliśmy najważniejsze funkcje platformy: marketing automation, narzędzia promocyjne oraz sprzedaż zagraniczną.  Możemy zdradzić, że to nie koniec usprawnień!

 

Zmieniliśmy także komunikację z Wami. 2021 był dla nas rokiem webinarów, co pewnie zauważyliście chociażby z powyższego podsumowania. Udało nam się zrealizować wyzwanie, jakie postawiliśmy przed sobą rok temu – przeprowadzenie co najmniej jednego webinaru miesięcznie. Chcemy pokazywać Wam nasz system i edukować o najważniejszych zmianach także w ten sposób. Czy w 2022 uda nam się dobić do 18 webinarów? Przekonamy się. Na pierwszy zapraszamy już 13 stycznia. Porozmawiamy o module Marketing Automation.

 

2021 był dla nas także kolejnym rokiem, w którym pracowaliśmy głównie zdalnie – zdalnie przebiegały też rekrutacje. To było dla nas spore wyzwanie, bo nasz zespół rozrósł się dwukrotnie. W drużynie AtomStore jest już ponad 40 osób. Na co dzień pracujemy w biurach w Krakowie, Rzeszowie, Białymstoku i Gliwicach. I na tym nie kończymy! Niedługo rozpoczniemy kolejne rekrutacje, a 2022 chcemy zakończyć z co najmniej 50 osobami na pokładzie. 


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska